تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
نهاوندیان در اجلاس اقتصاد ایران در لندن:

اقتصاد آینده‌دار ایران را نمی‌توان نادیده گرفت

دکتر محمدنهاوندیان، رئیس دفتررئیس‌جمهوری روز چهارشنبه در سخنانی در کنفرانس اقتصادی «بررسی فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادی ایران» در لندن ضمن تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تبیین ظرفیت‌های بالقوه ایران گفت: اقتصاد آینده‌دار ایران واقعیتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد نهاوندیان با اشاره به اینکه ایران امن‌ترین کشور منطقه خاورمیانه است، گفت: نقش ایران در منطقه غیرقابل انکار است و جمهوری اسلامی ایران در صلح و امنیت و پیشرفت منطقه، از هر لحاظ بالاترین جایگاه را دارد.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در این نشست که به ابتکار روزنامه فایننشیال تایمز و با عنوان ایران، فرصت‌ها و چالش‌ها در یک قدرت اقتصادی در لندن برگزار شد، با تاکید بر اینکه عصر جدیدی در اقتصاد ایران ایجاد شده است، گفت: می‌توان گفت عصر رشد و ثبات اقتصادی در ایران آغاز شده است. پیش‌بینی‌های موسسات غربی از رشد 5.5 درصدی براساس سال ٢٠١٦ و سال‌های بعد حکایت دارد و این بیش از 2 برابر متوسط رشد ١٠ سال گذشته است.

 

وی در این اجلاس که سرمایه‌گذاران بزرگ، مدیران ارشد بانک‌ها، صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی زیادی از انگلیس و سایر نقاط جهان حضور داشتند، با ارائه سخنرانی و تبیین ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش رو در اقتصاد ایران و نیز رویکردهای جدید ایران برای تعامل با اقتصاد جهانی در حوزه سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری، تولید و صادرات مشترک افزود: در رویکرد واقع بینانه، آینده را باید شناخت و در رویکرد پیشرو در ساختن این آینده باید شریک شد. مهم این است که این آینده و واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت. اقتصاد پرقدرت و آینده‌دار ایران واقعیتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: خوب که دقت کنید بی‌توجهی به واقعیت‌های انکار ناپذیر ایران به ناکامی انجامیده است. تجربه نشان داده است که سیاست ظالمانه تحریم بازی باخت- باخت بود و تجربه اخیر برجام نشان از پیروزی سیاست برد- برد دارد. در تجربه اقتصادی هم باید به دنبال برد- برد باشیم. آینده اقتصاد ایران فرصتی برای همه است؛ همه کسانی که تعامل سازنده را باور داشته باشند و بخواهند در مسیر پیشرفت مشارکت داشته باشند.

 

نهاوندیان در ادامه با تاکید بر اینکه در شناخت اقتصاد ایران دو مولفه را باید در نظر داشت، گفت: این دو مولفه عبارت‌اند از ظرفیت‌ها و سیاست‌ها. وی از نفت و گاز و پالایش، نیرو و برق و آب، معادن و صنایع معدنی، خودرو، خدمات فنی و مهندسی که در 10 سال گذشته ٢٣٣ پروژه توسط ایران در کشورهای دیگر به انجام رسیده، توریسم و حمل ونقل به عنوان بخش‌های مهمی از ظرفیت‌های اقتصاد ایران نام برد.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در تبیین سیاست‌های اقتصادی نیز گفت: رویکرد مستقلانه و در عین حال تعامل سازنده با جهان و استقبال از سرمایه‌گذاری‌های مشترک، رویکرد تقویت بخش خصوصی، رویکرد فضای کسب و کار با دو عنصر شفافیت و رقابت اصلی‌ترین سیاست‌های اقتصادی دولت را تشکیل می‌دهد.

 

نهاوندیان افزود: ایران در 2 سال گذشته ریسک اقتصادی را کاهش داده و در کنار آن کاهش تورم، ایجاد ثبات در بازار ارزی و رونق دادن به بورس، ایجاد ثبات در سیاست‌های اقتصادی و کاهش ریسک سیاسی و تحکیم مناسبات با همسایگان از جمله اقدامات 2 سال گذشته دولت ایران بوده است.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: نگاه جمهوری اسلامی ایران در حوزه سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف واقع بینانه، رو به آینده است و برای گسترش این سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش تعامل و همکاری‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی به عمل آمده است.

 

 

منبع خبر: روزنامه کسب و کار
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics