تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۲کاتالیزور اصلی قیمت طلا در سال۲۰۱۸/ تاثیر فدرال رزرو بر کاهش قیمت طلا موقتی است

کارشناسان بر این باور هستند که هرگونه کاهش قیمت طلا به خاطر افزایش نرخ بهره آمریکا موقتی و دلار آمریکا و قیمت نقره کاتالیزورهای اصلی قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

به گزارش کیتکو نیوز، اندریو هیچت تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: قیمت طلا در کوتاه مدت کاملا تحت تاثیر دلار آمریکا و قیمت نقره قرار خواهد داشت. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، وی افزود: ارزش دلار آمریکا در سال 2017 با کاهش روبرو شده و به نظر می رسد این روند نزولی در بلندمدت نیز ادامه یابد. این مساله خبر خوبی برای قیمت طلا در سال 2018 به شمار می رود.

هیچت اظهار داشت: الگوی بلندمدت تجاری نشان می دهد که دلار در دومین سال متوالی با روند نزولی روبرو خواهد شد و این روند می تواند 7 سال ادامه داشته باشد. این مساله می تواند موجب افزایش قیمت طلا نقره و پلاتین شود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: اگر نقره بتواند طی ماه های آینده سطح مقاومتی 18.16 دلاری را بشکند این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا نیز خواهد بود. در این صورت طلا می تواند تا سطح 1400 دلار در هر اونس تا پایان امسال افزایش یابد.

البته بازارهای جهانی در شرایط کنونی منتظر روشن شدن وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا است.

هرگونه کاهش قیمت طلا به خاطر افزایش نرخ بهره آمریکا موقتی است

تحلیلگران بانک استاندارد چارترد بر این باورند که قیمت طلا ممکن است به خاطر نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شود ولی هرگونه کاهشی موقت و زودگذر خواهد بود.

به گزارش کیتکو نیوز، استاندارد چارترد در تازه ترین تحلیل خود نوشت: قیمت طلا شاید به خاطر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شود ولی نگرانی های سیاسی و تنش های تجاری می تواند موجب افزایش مجدد قیمت جهانی طلا در ماه های آینده شود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا همچنین می تواند تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا و افزایش انتظارات تورمی در اقتصاد جهانی با رشد بیشتری روبرو شود.

این بانک معتبر بین المللی پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه نخست دوم به 1280 دلار خواهد رسید.

پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده نرخ بهره را به میزان 0.25 درصد افزایش دهد. ولی نگرانی های مربوط به تنش های تجاری در عرصه بین المللی می تواند تاثیرات منفی ناشی از افزایش نرخ بهره آمریکا را خنثی کند.

به نظر می رسد سطح حمایتی 1300 دلار برای هر اونس طلا در کوتاه مدت حفظ خواهد شد.

بانک استاندارد چارترد پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در شش ماه دوم امسال با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics