تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

روسیه آماده راه اندازی شبکه ملی اینترنت است

مقامات روسیه اعلام کرده اند در صورت پیشروی تحریم های کشورهای غربی و قطع اتصال این کشور به شبکه جهانی اینترنت، این کشور آماده است با شبکه ملی نیازهای موجود را پاسخ دهد. در حال حاضر بر اساس قانون کشور روسیه، تمامی شرکت ها موظفند اطلاعات شهروندان روسی را در داخل این کشور نگهداری نمایند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر کشورهای غربی تحریم های گسترده و متعددی علیه روسیه وضع نموده اند. در این میان قطع اتصال روسیه از شبکه جهانی اینترنت نیز به عنوان یک تحریم احتمالی علیه روسیه مطرح شده است.

جرمن گلیمنکو، مشاور رئیس جمهور روسیه در حوزه اینترنت در این خصوص گفت «اگر تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه تداوم داشته باشد و آن ها بخواهند دسترسی ما را به شبکه جهانی اینترنت قطع کنند، روسیه به طور کامل آماده است تا از اینترنت ملی بهره ببرد و نیازهای خود را برطرف نماید.»

وی افزود: «تغییر همه جانبه از یک سیستم به سیستمی دیگر همواره با مشکلاتی مواجه است. اما ما شرایط را برای نگهداری از داده ها در داخل کشور فراهم کرده ایم. در صورت قطع اتصال روسیه به شبکه جهانی اینترنت، تنها بخشی از کاربران که با سرورهای خارجی کار می کنند با مشکل مواجه خواهند شد.»

بر اساس قانون کشور روسیه، تمامی شرکت هایی که داده های شهروندان روسی را ذخیره می کنند، موظفند این داده ها در سرورهایی در داخل این کشور نگهداری نمایند. بر اساس همین قانون به تازگی شبکه «لینکدن» به دلیل عدم همکاری با مقامات دولت روسیه، از فعالیت در این کشور منع شده است. درحالیکه شبکه «توئیتر» حاضر شده است درخصوص اطلاعات شهروندان روسی با این کشور همکاری نماید. روسیه همچون کشورهای چین و آمریکا، موتور جست و جو، شبکه اجتماعی و شبکه تبلیغاتی بومی طراحی نموده است.

مشاور رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفت: «نظارت و قاعده گذاری بر فعالیت در شبکه جهانی اینترنت از سوی همه کشورهای جهان صورت می گیرد و روسیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. با اینحال ما قصد نداریم مانند کشورهایی همچون کره شمالی و کوبا تمامی راه های ارتباطی با جهان را قطع نماییم.»

منبع خبر: مقاومتی نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics