تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قطب‌نمای بازار مسکن ۹۷

۳۰ صاحب‌نظر بخش مسکن با شرکت در نظرسنجی «دنیای اقتصاد»، چشم‌انداز بازار ملک در نیمسال اول ۹۷ را تصویر کردند.

 

نتایج این نظرسنجی که زمستان سال گذشته برای پاسخ به ۸ پرسش کلیدی انجام شد، نشان می‌دهد از نگاه اکثریت مطلق کارشناسان اقتصاد مسکن، رونق معاملات خرید که اواخر ۹۶ در بازار مسکن شهر تهران شکل گرفت، در سال جدید نیز با شیب ملایم ادامه می‌یابد؛ به‌طوری‌که اقبال به خرید در همه گروه‌های ملکی تقویت می‌شود، اما نبض معاملات در واحدهای کوچک و متوسط بیش از «لوکس»‌ها و «بزرگ متراژ»‌ها خواهد بود.

برآیند تحلیل‌هایی که شرکت‌کننده‌‌ها در نظرسنجی، درباره عوامل موثر بر تداوم رونق معاملات مصرفی به «دنیای اقتصاد» ارائه کردند، نشان می‌دهد همان‌طور که سال ۹۶ تغییرات کاهشی نرخ سود سپرده‌های بانکی توانست نقش موثری در شکل‌گیری تقاضای موثر از جمله خریدهای سرمایه‌ای در بازار ملک ایفا کند، در سال جدید نیز تحولات بازار پول بیشترین تاثیر را در جهت‌گیری بازار مسکن به همراه دارد.

۵۳ درصد نظردهنده‌ها، شرط تداوم رونق معاملات را «تسهیل شرایط دریافت وام خرید مسکن و رفع اشکالات موجود در وام‌دهی» معرفی کرده‌اند. اغلب کارشناسان درباره وضعیت قیمت مسکن نیز از بین ۴ گزینه، «افزایش قیمت حول‌وحوش تورم یا تا حدودی بیشتر از آن» را پیش‌بینی کرده‌اند.

منبع خبر: اقتصاد نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics