تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فرصت کم بانک‌های کردستان برای جذب اعتبارات توسعه اشتغال

بانک ها در بیشتر اوقات متهم اصلی عدم جذب اعتبارات اشتغالزایی هستند و مردم نگاهی بدبینانه نسبت به آنها دارند. 15 خرداد سال 97 آخرین مهلت جذب سهمیه اختصاص یافته در بخش های اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی است که بانک ها باید از این فرصت کوتاه برای خروج از این اتهام ها بهترین استفاده را ببرند.

 
نخستین کارگروه تحصصی اشتغال کردستان در سال جاری عصر دوشنبه به ریاست بهمن مرادنیا استاندار و حضور مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی عضو برگزار شد و در آن میزان پرداختی تسهیلات مذکور از سوی هشت بانک عامل در استان بررسی شد که تنها بانک ملت عملکردی قابل دفاع داشت و باقی بانک ها در این بخش ناتوان بودند هر چند آنها علت عدم پرداخت سهمیه ابلاغی خود را راه اندازی دیر هنگام سامانه کارا یا ناقص بودن پرونده متقاضیان معرفی شده، اعلام کردند. 
موضوعی که در این کارگروه بیشتر به آن توجه شد عملکرد بانک ملت بود که سهم بسزایی در پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال داشته است بطوریکه مسئولان استان کردستان میزان تسهیلات پرداختی به طرح اشتغال پایدار توسط هشت بانک استان را 738 میلیارد ریال از 6 هزار و 420 میلیارد ریال سهمیه مصوب اعلام کردند که بانک ملت به تنهایی سهم 560 میلیارد ریالی از این میزان دارد. استاندار کردستان در این کارگروه گفت: عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و حمایت از تولید تفاوت معناداری دارد که این مساله به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست. 
بهمن مرادنیا افزود: برخی مسئولان دستگاه های اجرایی و روسای بانک های عامل استان علت پرداخت کم تسهیلات را راه اندازی دیر هنگام سامانه کارا اعلام می کنند که اگر این عامل درست باشد یا عملکرد بانک ملت دارای شبهه بوده یا اینکه سایر بانک‌ها، اهمیت ایجاد اشتغال را درک نکرده اند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز در این کارگروه به علت های عدم پرداخت به هنگام تسهیلات از سوی بانک های عامل اشاره کرد و گفت: مقرر بود سامانه کارا تا پایان شهریور سال گذشته راه اندازی شود تا بانک های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند اما این سامانه با تاخیری چند ماهه در اسفند راه اندازی شد. 
حسین فیروزی سهمیه اختصاص یافته به بانک های استان را شامل 800 میلیارد ریال بانک ملت، یک هزار و 200 میلیارد ریال بانک ملی، 800 میلیارد ریال بانک سپه، 800 میلیارد ریال بانک تجارت، 94 میلیارد ریال بانک صادرات، 64 میلیارد ریال بانک رفاه، 960 میلیارد ریال بانک کشاورزی و 480 میلیارد ریال بانک توسعه تعاون اعلام کرد.  وی با بیان اینکه تاکنون 738 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: بانک ملت از این میزان به تنهایی سهم 560 میلیارد ریالی دارد و هفت بانک دیگر سهم 178 میلیارد ریالی دارند. 
به گفته وی، عملکرد بانک ملت در این اقدام قابل دفاع است چرا که مدیر امور شعب این بانک شخصا پیگیر پرداخت تسهیلات به متقاضیان بود اما عملکرد سایر بانک های عامل ناچیز و غیر قابل دفاع است. 
 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics