تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تکرار تجربه تلخ سال ۷۷ در بازار گوشت قرمز/ دامداری عشایری و آزاد توجیه خود را از دست می‌دهد

علی ابراهیمی در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز، اظهار داشت: کاهش شدید ارزش پول ایران در حال اثرگذاری بر روی قیمت تمامی اقلام است و متاسفانه بخشی از مولفه‌های دامپروری ما از جمله خوراک، دارو و تجهیزات مورد نیاز وارداتی هستند کاهش ارزش پول ملی می‌تواند بر روی قیمت تمام شده اثر بسیار زیادی داشته باشد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه که در حال حاضر ما را نگران می‌کند خشک‌سالی است که پرورش دام را نیز با مشکل مواجه کرده، گفت: بر همین منوال که متاسفانه سال زراعی را در حال طی کردن هستیم امکان دارد در بسیاری از محل‌ها در پرورش دام‌هایی که نیاز به علوفه تازه دارند و از مرتع استفاده می‌کنند با محدودیت مواجه شویم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تقاضا برای گوشت قرمز بالا است و اگر در تولید آن توان خود را از دست بدهیم روند افزایشی قیمت گوشت متوقف نمی‌شود، ادامه داد: فصل بهار در بسیاری از مناطق شروع حرکت دامداران عشایری برای استفاده از ییلاق‌ها است با وضعیت موجود دامداری عشایری و آزاد توجیه خود را از دست می‌دهد و باید تنها چرای دستی داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کم آبی در مزارع عادی که مرتع نیستند و کشت در آن‌ها صورت می‌گیرد نیز محدودیت اعمال می‌کند و معنی آن این است که در پرورش دام سبک و سنگین حتما بر اثر خشک‌سالی محدودیت داریم، عنوان کرد: متاسفانه سال‌های ۷۷ را تجربه کرده‌ایم که مجبور به ارائه تعداد زیادی دام مولد به بازار شدیم، تصور من این است که در سال جاری نیز این موضوع را تجربه می‌کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: دو دلیل کاهش ارزش پول ملی و میزان بارندگی می‌توانند بر روی قیمت گوشت قرمز و سایر محصولات کشاورزی اثرگذار باشند. 
 

منبع خبر: خبر گزاری دانشجو
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics