تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جنس قراردادهای اجاره در بهار

آپارتمان‌های استیجاری در بازار مسکن در بهار عمدتا به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره «قابل‌تبدیل» فایل شده‌اند اما در این میان واحدهای میانسال اغلب به‌صورت رهن کامل عرضه شده‌اند.

 

 از این رو موقعیت بهار برای متقاضیان اجاره مسکن مطلوب به شمار می‌آید. به‌طور کلی به لحاظ حجم فایل‌های عرضه شده در بازار اجاره، فصل تابستان بهترین زمان برای ورود متقاضیان اجاره محسوب می‌شود، اما در مقابل با توجه به افزایش تقاضا در این فصل، عموما نرخ اجاره‌ها در تابستان بالاتر از سایر فصول سال است. در مقابل سایر ایام سال از جمله فصل بهار به دلیل همزمانی با فصل مدارس، زمان مناسبی برای جابه‌جایی محل سکونت به شمار نمی‌رود، نرخ اجاره‌بها قدری پایین‌تر از میانگین ارزش ملک تعیین می‌شود و از این بابت می‌تواند زمان خوبی برای جست‌وجوی ملک اجاری باشد. در بهار معمولا تعداد فایل‌های رهن کامل نیز بیش از تابستان است و به همین خاطر برخی جست‌وجو را از همین فصل آغاز می‌کنند.

همسو شوید
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنیم.

با این وجود چالش کمبود فایل مسکونی در بازار اجاره طی فروردین امسال نیز مانند سال‌های گذشته مشهود است و مستاجران باید انتخاب نهایی خود را از بین گزینه‌های محدودتری انجام دهند. بررسی فایل‌های عرضه شده در موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد عمده آپارتمان‌های رهن کامل در بازار کنونی میانسال هستند و در مقابل اغلب فایل‌های نوساز به‌صورت ترکیبی از ودیعه و اجاره‌بها عرضه شده‌اند. این بررسی حاکی است میزان بهای رهن کامل تعیین شده برای املاک ارتباط پررنگی با سن بنا ندارد و بیش از هر چیز به متراژ، موقعیت، وضعیت مشاعات و تعداد اتاق خواب وابسته است، به این معنا که آپارتمان‌های میانسال و حتی کهنسال که واجد ویژگی‌های عمومی مطلوب باشند، چندان ارزان‌تر از آپارتمان‌های کم سن برای رهن کامل قیمت‌گذاری نمی‌شوند.

 

منبع خبر: دنیای اقتصاد
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics