تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دولت به اندازه کافی ارز در اختیار دارد/ دولت از افزایش نرخ ارز سود می‌برد

محمدرضا امیرحسنخانی، نائب رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به نا بسامانی های اخیر بازار ارز اظهار داشت: در حال حاضر برخی بنا دارند در همه عرصه های کشور همچون عرصه اقتصادی و اجتماعی چالش هایی ایجاد کنند که موضوع گرانی ارز نیز یکی از این چالش هاست.

 

وی  با بیان اینکه اگر دولت اوضاع را با مدیریت جهادی ساماندهی نکند یقینا با بحران مواجه خواهیم شد، افزود: در حال حاضر درخواست های ارزی و اینکه باید ارز به کدام نهادها تعلق گیرد مشخص است بنابراین اینکه دولت بخواهد در خیابان ارز بپاشد امری معقول نیست.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: خوشبختانه مردم نیز پای کار ایستاده اند. ما تجربه کشورهایی چون کره جنوبی و مالزی را داریم زمانی که آمریکا تلاش می کرد تا به این کشورها ضربه بزند اما مردم پشت دولت ایستادند و در نهایت موفق شدند.

امیرحسنخانی تصریح کرد: ما نیز باید به مردم اطلاع رسانی کنیم تا متوجه شرایط باشند آنها باید بدانند که ایستادن در مقابل صرافی ها به نفع منافع ملی نیست. مردم ما نیز افرادی نیستند که منافع ملی شان را تشخیص ندهند و کاری کنند که منافع ملی با چالش مواجه شود. بنابراین اگر اطلاع رسانی درستی صورت گیرد مردم نیز با دولت و مسئولان همراهی خواهند کرد. وی با تاکید بر اینکه مردم فهیم کشور نیز باید بدانند که بازی در بازار ارز بازی خوبی نخواهد بود، تصریح کرد: دولت به اندازه کافی از فروش نفت، پتروشیمی و صادرات غیر نفتی ارز در اختیار دارد حتی مازاد هم دارد پس بهتر است این موضوع را به مردم اطلاع رسانی کند و شرایط را مدیریت کند.

همسو شوید
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنیم.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: معتقدم بهتر است مسئولان برای ارائه ارز مسافرتی تدبیری بیندیشند مثلا یک صرافی یا نمایندگی در سالن خروجی پروازهای خارجی ایجاد کنند که مسافران بتوانند از آنجا ارز مسافرتی را تهیه کنند.

امیرحسنخانی تاکید کرد: قطعا می توانیم شرایط را مدیریت کنیم اما آقایان به هیچ وجه قادر به کنترل شرایط نخواهند بود اگر بخواهند در پیاده روها سفره پهن و ارز توزیع کنند. وی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف تکلیف نقدینگی موجود در کشور چه خواهد بود؟ گفت: یکی از صحبت هایی که در جلسه نمایندگان با سیف مطرح شد این موضوع بود که وقتی آقایان راه تولید، مسکن و دیگر بازارهای سرمایه گذاری را می بندند افراد سرمایه های در دستان شان را در کجا سرمایه گذاری کنند؟ قطعا فردی که بنا دارد سرمایه خود را حفظ کند نزد خود می گوید شاید بازار ارز یکی از گزینه هایی باشد که می تواند سرمایه در دستانش را حفظ کند و به این سمت حرکت می کند.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه دولت باید موانع تولید را رفع کرده،  بازار مسکن را پررونق و عرصه را برای سرمایه گذاری هموارکند، خاطرنشان کرد: یقینا پس از این اقدامات التهابات بازار ارز فروکش خواهد کرد.

امیرحسنخانی با اشاره به التهابات بازار ارزی در چند روز گذشته یادآور شد: در حالی چندی پیش عده ای در بحبوحه بازار ارز قیمت برخی اقلام مانند دارو، خودرو و ... را افزایش دادند که قیمت تمامی این کالاها از پیش تعیین شده و ارز آنها تخصیص یافته بود یعنی هیچ کس در آن چهار، پنج روز کالایی به کشور وارد نکرده بود که بخواهد هزینه اش را افزایش دهد بنابراین افزایش یکباره کالاها در آن زمان کاملا غیرقانونی بود.

 

هدف ما، در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ برای مشاهده سایر خبرهای مرتبط با این حوزه، کلیک کنید..

 

امیرحسنخانی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند دولت از افزایش نرخ ارز سود می برد، بیان داشت: هر چند رئیس جمهور و معاون اول این موضوع را رد می کنند اما طبعا زیر مجموعه دولت به این موضوع میل دارد چرا که بهتر می تواند هزینه هایشان را تامین کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد: درخواستم از رئیس جمهور و معاون اول وی این است که آقایان به امور نظارت داشته باشند چرا که معتقدم برخی می خواهند به عمد به شرایط موجود دامن بزنند که ان شاالله موفق نخواهند شد.

 

منبع خبر: خبر گزاری دانشجو
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics