تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سهم حقیقی و حقوقی‌ها از معاملات بورس

آمارها نشان می دهد در فروردین ماه سال جاری، 55درصد معاملات توسط حقوقی ها و 45درصد معاملات توسط حقیقی ها در بازار سهام صورت گرفته است. به گزارش خبرگزاری آریا، تازه ترین اطلاعات معاملات تالار شیشه ای در فروردین ماه 97مشخص کرد که سهامداران حقیقی 45درصد خرید ها و فروش ها را به خود اختصاص داده اند.

 

در نقطه مقابل، حقوقی های بازار سهام در مقابل حقیقی ها، سهم 55درصدی از خرید ها و فروش ها را به نام خود ثبت کردند. اشخاص حقیقی طی فروردین ماه مالکیت خود در سهام 11گروه اضافه کردند که در خالص خریدها، گروه های «صندوق های قابل معامله با 123میلیارد ریال، استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی به جز اکتشاف با 44میلیارد ریال، عرضه برق، گاز و آب گرم با 23میلیارد ریال، سایر واسطه گری های مالی با 20میلیارد ریال و قند و شکر با 19میلیارد ریال در رتبه های یک تا 5این فهرست قرار دارند.
تحرک حقوقی ها
نگاهی به تحرک حقوقی ها در اولین ماه سال 97مشخص می کند، حقوقی ها مالکیت خود را در 30صنعت افزایش داده اند و 5گروه اول که بیشترین تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را داشته اند شامل: «بانک ها و موسسات اعتباری با 801میلیارد ریال، استخراج کانه های فلزی با 304میلیارد ریال، محصولات شیمیایی با 220میلیارد ریال، خودرو و ساخت قطعات با 204میلیارد ریال و فلزات اساسی با 130میلیارد ریال می شود.

منبع خبر: خبر گزاری اریا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics