تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گوشی ها از 200 تا 500 هزار تومان گران شدند

خریداران گوشی های تلفن همراه در روزهای اخیر با موج افزایش قیمت گوشی های موبایل مواجه شده اند. این گرانی چراغ خاموش در مواردی به بیش از 200 تا 500 هزار تومان در مدل های خاص و پرطرفدار می رسد.


به گزارش تجارت آنلاین، فروشندگان در حالی به بهانه افزایش قیمت دلار در هفته‌های گذشته، قیمت برندهای مختلف گوشی تلفن همراه را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند که با توجه به تامین دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردکنندگان، هیچکس حق افزایش قیمت را ندارد. قیمت دلار در حدود ۱۰ روز پیش با جهش بی‌سابقه ای روبرو شد و از مرز ۶۰۰۰ تومان عبور کرد که با تصمیم دولت، نرخ آن ۴۲۰۰ تومان و تک رقمی اعلام شد اما همان افزایش قیمت مقطعی کافی بود تا عده ای سودجو افزایش قیمت ها را در بازار اعمال کنند و به بهانه دلار اجناس وارداتی یا غیر وارداتی را گران‌تر بفروشند.

مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این در حالی است که مسئولان مربوطه اظهار کرده‌اند که هر گونه افزایش قیمت به بهانه بالا رفتن قیمت ارز پذیرفتنی و قابل توجیه نیست. اما مشاهدات قیمت‌ها در بازار گوشی‌های تلفن همراه نشان می‌دهد که بعضی از برندها از جمله سامسونگ، ال جی و هواوی با افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی همراه شده‌اند.

 

  • گوشی‌های موبایل سامسونگ از حدود ۵۰۰ هزار تومان در بازار موجود هستند و تا بیش از چهار میلیون تومان هم مدل‌هایی دارند که به فروش می‌رسد. مدلی از گوشی سامسونگ که یک میلیون تومان قیمت داشت به حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.
  • گوشی موبایل  ال جی از دیگر برندهای شناخته شده در بازار است که از حدود ۶۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد و تا حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مدل‌هایی برای فروش دارد.
  • گوشی هواوی نیز رنج قیمتی از ۷۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار دارد. این برند هم با تغییر قیمت همراه شده است و به طور نمونه مدلی از آن که یک میلیون تومان قیمت داشته به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.
  • گوشی اچ تی سی نیز رنج قیمتی از ۶۰۰ هزار تومان تا بیش از دو میلیون تومان در بازار موبایل دارد که با درصد کمتری افزایش قیمت پیدا کرده است.
  • در حال حاضر گوشی اپل که یکی از برندهای پرطرفدار در بازار موبایل است، رنج قیمتی از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا بیش از شش میلیون تومان دارد و بررسی ها نشان می دهد که این برند افزایش قیمت چندانی پیدا نکرده است.


 

منبع خبر: قطره
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics