تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیمه محصولات، پُلی برای جبران خسارت بخش کشاورزی است

معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت: صندوق بیمه محصولات پُلی برای جبران خسارت های بخش کشاورزی است اما باغداران این استان بدلیل به موقع پرداخت نشدن خسارت های سال قبل، تمایل زیادی به بیمه محصول خود ندارند.

 

سلیمان حریری بوکانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باغداران استان کردستان در سال زراعی جاری استقبال خوبی از بیمه محصولات نکردند و از مجموع 41 هزار هکتار باغ استان تنها هفت هزار و 96 هکتار تحت پوشش صندوق بیمه قرار گرفته است.

 

وی افزود: سال گذشته در مجموع هفت هزار و 800 هکتار از باغات استان تحت پوشش بیمه این صندوق قرار داشت و برآورد خسارت ها نیز 112 میلیارد ریال بود.

 

حریری بوکانی تاکید کرد: از مجموع خسارت های وارد شده به باغات استان در سال گذشته بر اثر خشکسالی و سرمازدگی تاکنون فقط 60 درصد حدود 67 میلیارد ریال به باغداران پرداخت شده و همین امر باعث کاهش تمایل آنها برای بیمه محصولات خود در سال جاری است.

مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی با اشاره به خسارت سرمای بهاره به باغات کردستان در سال جاری یادآور شد: در روزهای پایانی فروردین دمای هوا در استان کاهش پیدا کرد و باعث شد بخش زیادی از باغات استان دچار سرمازدگی شود.

 

حریری بوکانی اضافه کرد: باغدارانی که محصول خود را بیمه کرده اند در اولین فرصت با مراجعه به کارگزاری های این بیمه و شعب بانک کشاورزی باید نسبت به ثبت درخواست خسارت سرمازدگی محصول خود اقدام کنند.

 

وی گفت: پس از ثبت درخواست باغداران، کارشناسان و کارگزاران این صندوق در چند مرحله باغات را مورد بررسی قرار داده و میزان خسارت واقعی را تعیین می کنند.

 

به گفته وی، باغداران از اول مهر تا پایان بهمن فرصت داشتند نسبت به بیمه محصولات باغی خود در کارگزاری های صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

 

وی یادآور شد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطری از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به 2 صورت عمومی و انفرادی بیمه می کند.

 

حریری با اشاره به بیمه سایر محصولات کشاورزی و دامی نیز گفت: امسال 223 هزار هکتار از مزارع گندم و جو، مزارع کلزا در این استان بیمه شده است.

 

وی افزود: امسال 13 میلیون قطعه طیور، 64 هزار راس دام سبک و سنگین و 12 هزار کلونی زنبور عسل در استان تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی در آمده است.

 

سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز پیشتر اعلام کره بود که سرمای بهاره به بیش از 14 هزار هکتار از باغات استان خسارت زد که برآورد اولیه میزان خسارت یک هزار و 500 میلیارد ریال است.

 

در استان کردستان در مجموع 42 هزار هکتار باغ وجود دارد و سالانه بیش از 300 هزار تن انواع محصولات باغی در این استان تولید می شود. 

 

منبع خبر: شهرخبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics