تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نوسانات ارزی مهار شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، روند ساماندهی بازار ارز را مثبت ارزیابی کرده و گفت: روند رو به کاهش نوسانات ارزی مشهود است.


 رحیم زارع با اشاره به اقدامات دولت به ویژه بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز، گفت: در حال حاضر اقدامات مناسبی برای ساماندهی این بازار از سوی بانک مرکزی صورت گرفته و با اعمال محدودیت در واردات که در تعامل میان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و همچنین معاون اول رییس جمهور صورت گرفته، مصرف ارز ساماندهی خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآوری جلسات مکرر کمیسیون اقتصادی مجلس با تیم اقتصادی دولت، افزود: بحث کاهش تقاضا نیز از دیگر مواردی بود که از سوی بانک مرکزی به خوبی مدیریت شده و نتیجه آن در روند رو به کاهش نوسانات ارزی مشهود است.


زارع با بیان اینکه مدیریت بازار ارز به ویژه برای کالاهای اساسی و دارو به خوبی در جریان است، تصریح کرد: بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت اقدامات کارآمدی در جهت جلوگیری از خروج سرمایه از کشور انجام داده اند، از اینرو صادر کننده مکلف شده که ارز خود را در قبال صادرات وارد کشور کنند که این از خروج سرمایه جلوگیری خواهد کرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برای اعمال مدیریت اقتصادی دولت نیازمند یک سری اطلاعات دقیق است، گفت: همه گروه ها اعم از مجلس، نیروهای مسلح، قوه قضاییه و ارگان های مختلف باید اطلاعات دقیق خود در حوزه ارزی را در اختیار دولت قرار دهند، زیرا تنها با اطلاعات موجود دولت به نتیجه نخواهد رسید.
زارع با بیان اینکه قطعا اگر بخواهیم مدیریت اقتصادی خوب داشته باشیم نیازمند اطلاعات همه جانبه هستیم، افزود: دولت در این مسیر گام برداشته اما باید با حمایت سایر دستگاه ها این رویه تکمیل تر شود.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر جو خوبی بر بازار ارز حاکم شده است، تصریح کرد: انتظار داریم وضعیت از این نیز بهتر شود از اینرو دولت باید هوشمندی داشته باشد که خود را برای اعمال محدودیت های بیشتر آماده کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: اعمال محدودیت های بیشتر در حوزه ارزی به مدیریت بهتر بازار و در نتیجه ایجاد تقاضای واقعی منجر می شود. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رصد تقاضای واقعی ارز به ویژه برای واردکنندگان نیاز است، زیرا بدون کنترل از این حیث ارز در محل مورد نظر هزینه نشده و در نهایت خروج از کشور و خرید ملک در کشورهای همسایه مانند گرجستان رخ می دهد.

 

منبع خبر: قطره
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics