تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ایران و اوراسیا توافقنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری امضا کردند

این توافقنامه در حاشیه همایش اقتصادی آستانه پایتخت قزاقستان امضا شد.تیگران سرکیسیان رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: در توافقنامه با ایران، فهرست کالاهایی که تعرفه های تجاری متقابل کاهش می یابد، قید شده است.

 

وی افزود: حجم تجارت میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲٫۷ میلیارد دلار رسید.
سرکیسیان ادامه داد که اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران می توانند پس از سه سال قرارداد دایمی منطقه آزاد تجاری امضا کنند.
اطلاعات بیشتر در این زمینه تاکنون منتشر نشده است.
 

مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه به تازگی در خصوص امضای قرارداد تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ایرنا گفته بود که، این مذاکرات از دو سال پیش آغاز شد و اکنون جدولی از کالاهایی که قرار است شامل کاهش یا حذف تعرفه شود، تهیه شده و طرفین با رایزنی فراوان در نهایت به توافق رسیدند.

 

سفیر ایران در روسیه درباره فواید این قرارداد برای ایران خاطرنشان کرد: این مساله پس از اجرایی شدن، تاثیر بسزایی در روان سازی تجارت منطقه ای بر جای می گذارد و با کاهش تعرفه های گمرکی به توسعه مبادلات تجاری بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا کمک زیادی می کند.

 

اتحادیه اقتصادی اوراسیا از سال ۲۰۱۵ کار خود را با عضویت روسیه، قزاقستان و بلاروس آغاز کرد؛ این اتحادیه با هدف تضمین حمل و نقل آزاد محصولات، خدمات، سرمایه و نیروی کار میان کشورهای عضو راه اندازی شده است.

 

ارمنستان و قرقیزستان نیز پس از مدت کوتاهی به این اتحادیه پیوستند و در سال ۲۰۱۶ ویتنام به نخستین کشور فرا منطقه ای تبدیل شد که عضو این اتحادیه شد.

 

بیش از ۴۰ کشور و سازمان بین المللی از جمله چین، اندونزی، رژیم صهیونیستی و همچنین کشورهای آمریکای لاتین برای فعالیت در چارچوب این اتحادیه اعلام آمادگی کرده اند.
این اتحادیه همچنین با کره جنوبی، مصر و هند مذاکراتی برای عضویت و همکاری داشته است.

 

منبع خبر: کسب و کار
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics