تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قطع روابط تجاری بزرگترین بانک آلمان با ایران

دویچه بانک، بزرگترین بانک خصوصی آلمان و یکی از بزرگترین بانک های اروپا، به مناسبات تجاری خود با ایران پایان می دهد.

 

دویچه بانک به مشتری های خود در ایران اطلاع داده که فعالیت های بازرگانی با ایران به دلایل سیاسی قطع می شود.

 

مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سخنگوی دویچه بانک اعلام کرده است که این تصمیم، فقط شامل ایرانیان ساکن ایران می شود و ایرانیان مقیم خارج از کشور همچنان می توانند با این بانک رابطه مالی داشته باشند.

 

به گفته این سخنگو، در مقایسه با هشت میلیون مشتری خصوصی دویچه بانک، این تصمیم، بر تعداد اندکی تاثیر خواهد گذاشت.

 

سخنگوی دویچه بانک دلیل این اقدام را «هزینه سنگین اداری انجام معاملات با ایران» اعلام کرد که به گفته از «مشکلات سیاسی» ناشی شده است.

 

با وجود موفقیت آمریکا در این زمینه، به نوشته اشپیگل، تلاش آمریکا برای اعمال سقف جدیدی برای صادرات آلمان به ایران، با مخالفت هایی از سوی دولت آلمان رو به رو شده و آلمان خود را بیشتر به اعمال تحریم های سازمان ملل متحد پایبند می داند.

 

سخنگوی دوتشه بانک دلیل این اقدام را هزینه سنگین اداری انجام معاملات با ایران اعلام کرد که از مشکلات سیاسی ناشی شده است
کاهش یا قطع معامله بانک های بزرگ جهان با ایران 

 

بانک های بین المللی بسیاری در ماه های اخیر، به علت نگرانی از بسته شدن شعبه های آنها در خاک آمریکا، از معامله با ایران دست کشیده اند. 

 

«کومرزبانک - Commerzbank» آلمان، از ماه فوریه سال جاری میلادی، انجام هرگونه معاملات دلاری با ایران را ممنوع کرد. مقامات رسمی این بانک گفتند که این تصمیم را تحت فشارهای آمریکا، گرفته اند. 

 

بانک های بریتنزبارکلیزپ، HSBC، سوشیت جنرال SAT و کردیت لیون فرانسه، کردیت سوسیس گروپ، UBS AG و ABN Amro هلند، از جمله بانک هایی هستند که از بخشی یا همه معاملات خود با ایران دست کشیده اند.

 

به گفته کارشناسان اقتصادی، این اقدام بانک ها، شرایط را به ویژه برای تجار ایرانی که برای انجام معاملات خود نیاز به اعتبارنامه بانکی و وام دارند دشوار کرده است.

«تحریم ها علیه ایران، موثر بوده است» 

 

استوارت لیوی معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات ملی روز پنجشنبه ۲۶ ژوئیه گفت ارزیابی نتایج تحریم های مالی شرکت های ایرانی در ارتباط با برنامه هسته ای ایران نشان می دهد که این تحریم ها موثر واقع شده اند.

 

وزارت خزانه داری آمریکا در سال جاری میلادی بیش از دوازده شرکت و کمپانی ایرانی را که در رابطه با برنامه هسته ای ایران فعالیت می کنند، تحریم کرده است.

 

آمریکا تاکنون بانک های دولتی سپه و صادرات را تحریم کرده است و به گفته معاون وزارت خزانه داری، این اقدام با هدف قطع شبکه مالی برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

 

یکی از بانک های ایرانی که مورد تحریم واقع شده بانک سپه است. کارشناسان وزارت خزانه داری آمریکا می گویند علت تحریم بانک سپه این است که این بانک، عملیات اعتباری معامله موشکی ایران و یک شرکت چینی را در سال ۲۰۰۵انجام داده است.

 

بانک صادرات، یکی از بانک های مشمول تحریم های آمریکا، بانکی دولتی است که بیش از سه هزار و چهارصد شعبه در سراسر ایران دارد.

 

قانون تحریم های جدید که در ژوئن سال ۲۰۰۵، خرداد ۱۳۸۴، به امضای جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا رسیده، این اختیار را به کاخ سفید می دهد تا از امکانات حقوقی برای توقف برنامه هسته ای ایران استفاده کند.

 

منبع خبر: رادیو فردا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics