تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مصوبات مالیاتی مجلس شورای اسلامی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی تابع قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند در تاریخ تعلق مالیات بر ارزش افزوده متعلق به پیمانکاران را پرداخت کنند.

 

سید حسن حسینی شاهرودی عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، در خصوص بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس موادی دیگر از لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده با حضور مسئولان سازمان امور مالیاتی و نمایندگان بخش خصوصی و همچنین کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

 

تور مجازی:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس موادی از لایحه مذکور که امروز در کمیسیون اقتصادی مصوب شد در قراردادهای پیمانکاری و مهندسین مشاور با موضوع ایجاد دارایی سرمایه‌ای، مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تا پایان دوره مالیاتی بعد از دوره مربوطه خواهد بود.

 

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس در این رابطه ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند در تاریخ تعلق، مالیات بر ارزش افزوده متعلق را به پیمانکار پرداخت کنند در غیر این صورت و بعد از انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه هر دوره طبق درخواست پیمانکار، اصل مالیات و جریمه‌های متعلق از طریق عملیات اجرایی از کارفرما وصول و بر اساس مقررات به حساب تعیین شده سازمان یا پیمانکار حسب مورد واریز خواهد شد.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: جریمه استنکاف کارفرما معادل 5 درصد مالیات پرداخت نشده پس از 3 ماه از سررسید پرداخت و 2 درصد به ازای هر ماه نسبت به مدت تأخیر از سررسید پرداخت، محاسبه و مطالبه خواهد شد. پیمانکاران و مهندسین مشاور و تأمین کنندگان کالاهای طرح مذکور در رابطه با پرداخت مالیات و جریمه‌ها مربوطه مسئولیتی نخواهند داشت.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در صورتی که پرداخت‌های حق‌الزحمه پیمانکاران توسط دستگاه‌های اجرایی از طریق اسناد مالی و اوراق خزانه باشد سازمان مالیاتی مکلف شد نسبت به تهاتر مالیات با اسناد مالی اقدامات لازم را انجام دهد.

 

منبع خبر: شبکه خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics