تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جرایم عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی غیرقابل‌بخشش است

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تغییر ضمانت‌های اجرایی در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: جرایم عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی غیرقابل‌بخشش است.

 

محمدتقی پاکدامن در خصوص ضمانت‌های اجرایی تسلیم اظهارنامه مالیاتی که در ماده 192اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم به آن اشاره‌شده است، گفت: قبل از اصلاح قانون، مودیان اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل بندهای (الف) و (ب) در صورت عدم ارائه اظهارنامه مشمول 40درصد جریمه غیرقابل بخشودگی و سایر اشخاص مشمول 10 درصد جریمه قابل بخشودگی بودند اما در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم تغییراتی در این خصوص صورت گرفته است.


وی افزود: بر اساس قانون جدید، اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل بابت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر مشمول جریمه معادل 30 درصد مالیات متعلق و سایر مودیان مشمول جریمه معادل 10 درصد مالیات متعلق می‌باشند که در هر دو حالت غیرقابل‌بخشش می‌باشد.


پاکدامن در خصوص جرایم ناشی از کتمان درآمد در اظهارنامه مالیاتی، عنوان کرد: اگر مودیان اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند اما درآمدشان را کتمان کنند یا هزینه‌ها را غیرواقعی اعلام کنند، مشمول 30درصد جریمه نسبت به مالیات کتمان شده خواهند بود. وی خاطرنشان کرد: اگر فردی در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکند علاوه بااینکه نمی‌تواند از معافیت‌ها و تسهیلاتی که در قانون پیش‌بینی‌شده استفاده کند، به هر میزان درآمدی که کسب می‌کند مشمول مالیات می‌باشد و از این بابت مشمول جریمه عدم تسلیم اظهارنامه نیز می‌شود.

 

 

منبع خبر: خبرگزاری مهر، خبرگزاری ایسنا، باشگاه خبرنگاران جوان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics