تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

احتمال لغو سرمایه‌گذاری نفتی 3.6 میلیارد دلاری هیوندای با ایران

شرکت نفتی دائلیم کره جنوبی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری در به روز رسانی یک پالایشگاه نفتی در اصفهان را لغو کرده است و این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاری 3.6 میلیارد دلاری شرکت هیوندای نیز در ایران ملغی شود.

 

روز جمعه شرکت دائلیم کره جنوبی به صورت رسمی و به بهانه اعمال مجدد تحریم‌ها از سوی آ‌مریکا علیه ایران و خروج این کشور از برجام سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری خود در به روز رسانی یک پالایشگاه در اصفهان را لغو کرد. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این احتمال وجود دارد که شرکت هیوندای نیز سرمایه‌گذاری 3.6 میلیارد دلاری خود در ایران را به هم بزند. قرارداد به روز رسانی پالایشگاه‌ اصفهان در در ماه مارس سال 2017 بسته شده بود و قرار بود این شرکت طی چهار سال پالایشگاه اصفهان را به روز رسانی کند.

 

شرکت هیوندای نیز قرار بود به همراه شرکت چیودای ژاپن با 3.6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری یک پارک پالایشگاهی در سیراف در ساحل جنوب شرق بوشهر احداث کند.

 

هیوندای اعلام کرده است که هم اکنون در حال مذاکره با طرف‌های ایرانی در این زمینه است. در قالب این پروژه قرار بود 8 پالایشگاه در ایران راه‌اندازی شده که ظرفیت پالایش ایران را 22 درصد و تولید محصولات پتروشیمی را 57 درصد افزایش دهد.

 

مذاکرات در این زمینه 18 ماه طول کشید و قرار بود 2 میلیارد دلار از سوی دولت و یک میلیارد دلار دیگر نیز از طرف ژاپنی‌ها در این پروژه سرمایه‌گذاری شود. 

 

منبع خبر: فارس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics