تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

10 کاری که پولدارها هر روز انجام می دهند

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که چگونه بعضی از مردم بسیار موفق و ثروتمند هستند، در حالیکه بقیه به سختی می توانند از پس هزینه هایشان بر بیایند؟ خب در این ویدیو من 10 چیز را نشان می دهم که افراد پولدار و موفق انجام میدهند و افراد غیرپولدار نمیدهند، که اغلب تفاوت بین موفقیت مالی و شکست مالی را رقم میزند

 

 

 

 

1- ثروتمندان به قانون درامد اعتقاد دارند

پولدارها معتقدند که درامد انها مستقیما به ارزش  کاری که برای مارکت انجام می دهند برمی گردد، به عبارت دیگر اگر محصولی را تولید کنند که تقریبا همه به آن نیاز داشته باشند,به همان اندازه درآمد خواهند داشت، افراد موفق و پولدار می دانند که خروجی تنها فاکتور با اهمیت است چون در دنیایی زندگی می کنیم که “نتیجه ها” آن را پیش میبرند، درحالیکه افراد فقیر معتقدند که باید به مقداری که برای یک کار زمان میگذارند درامد بگیرند. اگر چه سخت کار کردن یکی از فاکتورهای موفقیت است اما ورودی بیشتر الزاما برابر با خروجی بیشتر نیست.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

و وقتی که نتیجه ها به طور منظم بدست نیایند این میتواند نشانه ی ناکارمدی فعالیت فرد باشد، به همین دلیل افراد فقیر با تمرکز منحصرا روی ورودی به جای خروجی,به هدف نمیرسند.


2- افراد پولدار مطالعه کنندگان حریصی هستند

پولدارها با این جمله زندگی میکنند:هر چه بیشتر بیاموزی بیشتر درآمد خواهی داشت و این اکثرا با مطالعه صورت میگیرد.

از وارن بافت,بزرگتربن سرمایه گذار دنیا,راجع به کلید موفقیت سوال شد؛ او به چند عدد کتاب اشاره کرد و گفت:500 صفحه کتاب مثل اینها هر روز بخوانید

علم اینگونه کار میکند,مثل بهره ی مرکب جمع می شود، همه ی شما میتوانید این کار را بکنید اما تضمین میکنم که اکثرتان این کار را نخواهید کرد. (در مورد “اثر مرکب” پیشنهاد می کنیم کتاب اثر مرکب از دارن هاردی را حتما مطالعه کنید)

وارن بافت در باشگاه کتابخوانهای مشتاق تنها نیست، مارک کیوبن صاحب “آمریکن ماوریکس”روزانه 3 ساعت را به مطالعه اختصاص می دهد، بیل گیتس صاحب مایکروسافت 50 کتاب در سال میخواند,تقریبا هفته ای یک کتاب؛ و ایلان ماسک,سازنده ی تسلا,به عنوان یک مطالعه کننده حریص,ادعا میکند با خواندن کتاب یادگرفته است موشک بسازد فقط یک نفر در هر 50 نفر برای ایجاد عادتهای بهتر در خودشان برنامه مطالعه روزانه دارند و در نتیجه اکثریت اطلاعات کافی برای تصمیم گیری هایی که منتهی به موفقیت مالی می شود را ندارند.


3- پولدارها روی فرصتها تمرکز میکنند,نه روی موانع

آِیا شما را به فکر واداشته که شاید فرمول پنهانی برای پولدار شدن وجود دارد که از آن بی خبرید؟ فروشنده ای میخواست به بومیان یک کشور کفش بفروشد، تنها یک مشکل وجود داشت:هیچ کس در آن کشور کفش نمی پوشید و کالا فروختن در آنجا,اغلب بسیار سخت بود، خیلی زود فروشنده با نا امیدی تصمیم گرفت آنجا را ترک کند.در راه,او فروشنده کفش دیگری را دید، اولین فروشنده گفت:الکی به خودت زحمت نده، این مردم اصلا کفش نمی پوشند(چه برسد بخواهند از ما کفش بخرند)، چشمان فروشنده دوم گشاد شد!!! هیچ کس کفش نمی پوشد؟؟؟ پس من می توانم یک جفت به هر کس در این شهر بفروشم! چقدر ما خوش شانسیم که به یک مارکت دست نخورده رسیده ایم.

میبینید که همه چیز به دیدگاه برمیگردد، فقیرها اکثرا مانع میبینند و تسلیم می شوند و پولدارها اکثرا فرصت میبینند و پا به میادینی میگذارند که بقیه حتی رویایش را هم نمیبینند.


4-ثروتمندان با انسانهای مثبت و موفق معاشرت می کنند

گفته می شود که شما برآیند 5 نفری هستید که بیشترین وقت را با آنها میگذرانید و انسانهای ثروتمند میدانند که حلقه ی اجتماعی شما باعث موفقیتتان می شود، به همین دلیل وقت با کسانی میگذرانند که راجع به موفقیت,فرصتها,و چیزهای مثبت در زندگی صحبت میکنند.

اینگونه,اشخاص موفق با بودن با افراد مثبت شانس بالاتری برای خوشبین بودن نسبت به دنیای اظرافشان خواهند داشت

چیزی که در افراد فقیر دیده می شود,این است که آنها کمتر تلاشی برای نزدیک کردن خودشان به کسانی انجام میدهند که میخواهند آنها را بهتر از قبل کنند در عوض,انها ترجیح میدهند که با اثرات منفی خودشان را پایین بیاورند,که این تمام شانسی که برای بهتر کردن وضعیت مالیشان داشتند را از آنها می گیرد


5- پولدارها مایلند خودشان و ارزشهایشان را ارتقا ببخشند

بیشتر آنها مهارت یا ایده ای داشته اند که برای آنها ثروت به همراه آورده در نتیجه آنها از اینکه نقطه قوتشان را با بقیه به اشتراک بگذارند ترسی ندارند، این کار,تلاشی برای گسترش علم به منظور کمک به رشد دیگران است. افراد غیرپولدار در هیچ چیزی منحصر  به فرد نیستند و متاسفانه,معمولی بودن در همه چیز,پیش زمینه ای برای وضعیت مالی متوسط است. به علاوه,هر قابلیتی که این افراد دارند,به ندرت به نمایش گذاشته می شود,چون آنها این درک را ندارند که وقتی میخواهید خودتان را جلو ببرید,بازارگرمی کردن چقدر مهم است.


6-ثروتمندان از مشکلاتشان بزرگ تر می شوند

فقیرها به مشکلات به جای فرصت,به چشم مانع نگاه می کنند به جای فکر کردن به اینکه چگونه از پس زمانهای سخت بربیایند این اشخاص تسلیم چالش موجود می شوند و در وضعیت کنونی شان باقی می مانند و برعکس,پولدارها و انسان های موفق با چالشهای جدید ,پیشرفت می کنند. پولدارها میدانند که حل کردن مشکلات کار با ارزشی است که اساس بسیاری از عوامل موفقیت مالی است


7- ثروتمندان فکر می کنند”هر دو” در حالیکه فقیرها می گویند یا این و یا آن

اقتصاد دان ها مدتها قبل لفظ “هزینه فرصت”را مطرح کردند، به زبان ساده,این یعنی وقتی شما چیزی را انتخاب میکنید نهایتا از چیز دیگری صرف نظر می کنید، به بیان دیگر اگر من 5 دلار داشتم و یک بستنی 5 دلاری بخرم این یعنی من دارم از آن پک آدامسی که آن را هم می خواستم صرف نظر می کنم، افراد فقیر هم اینگونه فکر میکنند آنها مقدار مشخصی پول دارند که فکر میکنند میتواند صرف یک چیز,یا دیگری شود,اما نه صرف هر دو، منطقی به نظر می رسد,نه؟

اما افراد پولدار به این فکر میکنند که چگونه می توانند هر دو را داشته باشند. در راستای همین مثال,بیایید به یک فرد پولدار 5 دلار بدهیم آنها نیز هر دو را می خواهند اما به جای فکر کردن به اینکه یا این و یا آن تصمیم میگیرند هر دو را بدست آورند، برای این کار,طرز تفکر ثروتمند همان ابتدا آدامس یا بستنی را نمیخرد,بلکه با آن 5 دلار 24بسته آب می خرد، سپس هر بسته ی آب را به رهگذران به قیمت 50 سنت میفروشد و 12 دلار به دست می آورد، حال میتوانند از بستنی,ادامس و دو دلار اضافه شان لذت ببرند پولدارها تفکر “هر دو”را دارند,نه یا این و یا آن


8- ثروتمندان روی ارزش خالص تمرکز میکنند نه روی درآمد کار

افراد فقیر اکثرا از درامد ساعتی صحبت میکنند ثروتمندان میدانند که ارزش خالص بسیار مهم تر از در آمد ساعتی است. ممکن است یک نفر درآمد ساعتی زیادی داشته باشد اما اگر نداند چگونه آن را پس انداز کند,در نهایت ورشکسته خواهد بود

فرد ثروتمند میداند که ارزش خالص فرصتهای زیادی را ایجاد میکند و ثروت بیشتری را در آینده برای شخص به همراه می آورد.


9- ثروتمندان “دلار اسمارت”هستند

گفته ای وجود دارد که فرد با خرده پولها با احتیاط کار میکند اما مقادیر زیاد پول را به باد می دهد و بسیاری از افراد فقیر این گونه اند. این عبارت یعنی فردی در ارتباط با خرج کردن خرده پولها بسیار محتاط باشد مثل خرید یک فنجان قهوه اما هنگام خرجهای بزرگ,عاقلانه تصمیم نمیگیرد مثلا سرمایه گذاری برای بهتر کردن خودش یا برای تحصیلات.

افراد ثروتمند از هر دو شیوه استفاده میکنند به این شکل که راجع به  خرده پولها درست تصمیم میگیرند و پولهای زیاد را صرف کنفرانسها,آموزشهای هزینه بر و فعالیت های دیگر می کنند که ارتقا یافتن پی در پی و موفقیت مالی را در آنها پرورش می دهد.


10- پولدارها شبکه درست می کنند و به طور منظم داوطلب می شوند

پولدارها ارزش ساختن ارتباطات را درک میکنند، چه دوست پیدا کردن باشد,چه مشتری پیدا کردن,ملاقات با اشخاص جدید فقط جنبه مثبت و خوب دارد و این اکثرا با داوطلب شدن در فعالیتهای اجتماعی تسهیل می شود. سه چهارم مردم ثروتمند به مدت 5 ساعت در ماه داوطلب می شوند درحالیکه در عده ای که با مشکلات مادی روبرو هستند از هر 10 نفر یکی این کار را انجام میدهد و این فرصت ساختن روابط جدید از دست می رود و مهمتر از آن فرصتهایی برای بهتر کردن وضعیت اقتصادی هم از دست می روند.

 

نتیجه اینکه,این 10 فاکتور فقط بعضی چیزهایی هستند که ثروتمندان را از بقیه جدا میکنند و با به کار گرفتن اینها که یک ثروتمند از قبل برایتان مشخص کرده,شما بسیار مجهزتر هستید تا “خودتان” پولدار شوید.

 

منبع خبر: ashkanhoriyat
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics