تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یونکر: اروپا باید از اصل پیمان هسته‌ای با ایران دفاع کند/ اروپایی‌ها برده سیاست‌های داخلی آمریکا نخواهند شد

رئیس کمیسیون اروپا در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌‌های آلمان، از اقدام اتحادیه اروپا در زمینه دفاع از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد.

 

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که اروپا باید از اصل پیمان هسته‌ای با ایران دفاع کند.یونکر در این مورد به روزنامه آلمانی «هانوفرشه آلگماینه» گفت: «پایان توافق با ایران به وسیله آمریکا به نفع صلح جهانی نیست.ما به عنوان معماران توافق هسته‌ای با ایران باید از اصل توافق دفاع کنیم.»

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه گفت که توافق سال 2015 که به کاهش فعالیت هسته‌ای این کشور در برابر کاهش تحریم‌ها منجر شد، نباید قربانی سودآوری سیاست داخلی آمریکا شود.وی گفت که غرب آسیا در معرض بحران بزرگ قرار دارد و اروپا هم به این منطقه نزدیک است و افزود: «ما باید از منافع و ارزش‌های خود دفاع کنیم و به صورت یک گروه واحد عمل کنیم. من از کشورهای اروپایی می‌خواهم که در برابر وسوسه توافق دوجانبه با آمریکا مقاومت کنند. این اقدام به تضعیف اروپا منجر خواهد شد.»

 

این مقام اروپایی در ادامه با اشاره به وضع تعرفه از جانب آمریکا بر واردات فلزات از اروپا هم گفت که نمی‌خواهد در این زمینه تنشی صورت بگیرد اما گفت که بازار واحد اروپایی که بزرگترین بازار در سطح جهان است، به اندازه کافی قوی هست که بتواند در برابر واشنگتن و پکن مقاومت کند.

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

با دعوت از دوستان خود در تیم متفکران، در اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری سهیم باشید (کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

یونکر گفت: «من خواستار جنگ تجاری با آمریکا نیستم اما واشنگتن باید بداند که اروپایی‌ها برده سیاست‌های داخلی آمریکا نخواهند شد.»رئیس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا در این موارد از آمریکا و چین به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

 

اروپا، چین را متهم کرده است که با تولید مازاد فلز، حقوق معنوی مالکیت شرکت‌های اروپایی را نقض کرده‌اند.روز هشتم ماه می (18 اردیبهشت)، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود و به این ترتیب مجموعه‌ای از تحریم‌ها بار دیگر علیه ایران اعمال می‌شود. این اقدام در شرایطی صورت گرفت که دیگر طرف‌های حاضر در توافق یعنی آلمان، روسیه، فرانسه، چین و انگلیس از این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کردند و آن را در تضاد با منافع کشورهای عضو توافق و صلح جهانی ارزیابی کردند.

 

 

 

منبع خبر: خبرگزاری فارس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics