تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

وزیر خارجه آلمان: آماده کمک به اقتصاد ایران هستیم

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان گفت تا زمانی که ایران به تعهداتش در قبال برجام پایبند بماند، آلمان آمادگی دارد که به اقتصاد این کشور کمک کند.

 

وزیر خارجه آلمان در نشست «راه حل های جهانی» در برلین افزود: مادام که ایران به تعهداتش در قبال برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام پایبند است، آلمان آماده است از این کشور در بهبود وضعیت اقتصادی اش و برقراری روابط تجاری بهتر حمایت کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


این مقام آلمانی اظهار داشت: ما به تلاش های خود برای تحقق انتظارات ایران در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی و برقراری روابط خوب تجاری ادامه خواهیم داد.
ماس، هفته گذشته بعد ازنشست با«مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا گفته بود که برلین و واشنگتن دو مسیر کاملا متفاوت را در خصوص مساله ایران دنبال می کنند.


به دنبال خروج «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای 1+5 با ایران و اعلام اعمال دوباره تحریم های ایران، طرف های دیگر امضا کننده برجام از جمله روسیه و چین و کشورهای اروپایی از جمله آلمان اعلام کردند که از این اقدام واشنگتن حمایت نمی کنند و بر تعهد خود در قبال توافق و خودداری از فشار بر تهران تاکید کردند.


«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در اظهاراتی در این زمینه گفت، اتحادیه اروپا بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای شکست در روابط با آمریکا را تجربه کرده است.
مقام های آلمانی هفته گذشته نیز در دیدارهای جداگانه با مقام های چینی و روسی بر عزم خود برای حمایت از توافق هسته ای و خودداری از مصالحه با واشنگتن بر سر برجام تاکید کردند.


مرکل به تازگی در دیدار با «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین، بر ضرورت حفظ برجام تاکید کرد و گفت اگرچه ممکن است تحریم‌ها علیه تهران منجر به خروج برخی شرکت‌های اروپایی از ایران شود اما آلمان به برجام پایبند خواهد ماند.


وی تاکید کرد که برلین و پکن، از توافق هسته‌ای ایران به شکل فعلی آن وبدون حضور آمریکا حمایت می کنند.
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز دیروز با تاکید بر عزم دولت‌های اروپایی برای حفظ برجام، گفت: توافق هسته ای نه از منظر تامین منافع اقتصادی، بلکه از لحاظ امنیتی برای اروپا مهم است.


موگرینی پس از نشست وزیران امور خارجه 28 کشور عضو این اتحادیه در بروکسل پایتخت بلژیک، افزود: به دنبال اقدام (درخصوص برجام) در سریع‌ ترین زمان ممکن هستیم. با پیچیدگی‌های مشخصی سر و کار داریم و این موضوع زمان خواهد برد. بحث کار چند هفته‌ای مطرح است. تلاش های اروپا برای حفظ برجام در سایه حمایت های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می گیرد که به تازگی در گزارشی، پایبندی ایران به این توافق را برای یازدهمین بار تایید کرد.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

با دعوت از دوستان خود در تیم متفکران، در اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری سهیم باشید (کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم


سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز به تازگی اعلام کرد که مسکو و پاریس برای حفظ برجام تفاهم دارند. دیمیتری پسکوف ضمن اعلام این مطلب گفت: روسیه و فرانسه توافق دارند که باید به همکاری در مورد برجام ادامه دهند و با شرکای ایرانی در این مورد در تماس باشند تا شرایط برای ادامه اجرا ازسوی همه طرف های این توافق بین المللی به استثنای آمریکا که تصمیم به خروج از آن گرفت، فراهم شود.


دیدیه ریندرز (Didier REYNDERS) وزیر امور خارجه بلژیک نیز روز دوشنبه در بدو ورود به اجلاس روز دوشنبه وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، برجام را توافق و تعهدی جهانی دانست که اروپا باید توانایی اجرای آن را اثبات کند.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics