تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بخشنامه سازمان تامین اجتماعی در خصوص شرایط بازرسی از دفاتر قانونی

دستورالعمل جدید سازمان تامین اجتماعی کشور در خصوص آخرین تصمیمات مصوب این سازمان برای رسیدگی به دفاتر و مدارک بنگاه‌های بخش‌خصوصی، ابلاغ شد.

 

بر اساس این دستورالعمل، بازرسی از مدارک و دفاتر شرکت‌های بخش‌خصوصی به استثنای مواردی که در این دستوالعمل قید شده است، صرفا در آخرین سال مالی انجام خواهد گرفت.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بخشنامه اخیر سازمان تامین اجتماعی در حالی ابلاغ شد که اتاق تهران رسیدگی به موارد اختلافی صاحبان کسب وکار و سازمان تامین اجتماعی را در دستور کار قرار داد و سرانجام با پیگیری‌های اتاق تهران و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، مساله رسیدگی به دفاتر بنگاه‌ها براساس قانون (بازه زمانی شش ماهه)، در ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس‌جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتا مصوب شد بازرسی حداکثر در بازه زمانی یکساله انجام شود.

 

به این ترتیب، برابر بخشنامه ابلاغی 6 اردیبهشت ماه 96 سازمان تامین اجتماعی، انجام بازرسی از مدارک و دفاتر شرکت‌های بخش خصوصی به استثنای موارد زیر صرفا در آخرین سال مالی صورت خواهد گرفت:

 

1- در مواردی که موضوع ادعای سابقه و یا دستمزد اشخاص مطرح باشد.

2- درخواست‌های مستند به آرا مراجع قضایی و شبه‌قضایی، شرکت‌های در حال تصفیه که از سوی واحدهای اجرایی ارائه می‌شود.

3- در صورتی که مستنداتی به سازمان تامین اجتماعی واصل شود که بیانگر عدم اجرای قانون از جمله ماده (38) و تبصره الحاقی آن و عدم اعلام واقعی دستمزد بیمه‌شدگان باشد، بازرسی با تشخیص و دستور مدیرعامل قابل انجام خواهد بود.

 

غیر از موارد فوق سازمان بیمه تامین اجتماعی صرفا دفاتر را تحت بازه زمانی یک سال مورد بازرسی قرار می‌دهد. این مصوبه و ابلاغیه آن هم‌چنین از سوی تقی نوربخش، رییس سازمان تامین اجتماعی برای رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طی نامه‌ای ارسال شد.

 

 

 

منبع خبر: پایگاه خبری اتاق تهران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics