تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اجرایی شدن قانون مالیاتهای مستقیم جدید

اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال 95 اجرا می‌شود / نام اصنافی که برای پرداخت مالیات، مقاومت می‌کنند

 

 

 طلافروشان، پارچه فروشان، فروشندگان لوازم خانگی، سنگ فروشان و آهن فروشان جزو اصنافی هستند که در پرداخت مالیات و شفاف شدن فعالیت‌هایشان مقاومت نشان می‌دهرئیس کل سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران در خصوص اصنافی که متناسب با درآمدشان، مالیات پرداخت نمی کنند، گفت: طلافروشان، پارچه فروشان، فروشندگان لوازم خانگی، سنگ فروشان و آهن فروشان  جزو اصنافی هستند که در پرداخت مالیات و شفاف شدن فعالیت‌هایشان مقاومت نشان می‌دهند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: این اصناف مالیات پرداخت می‌کنند اما نسبت به سایر اصناف، نسبت به فعالیت‌شان، مالیات کمتری پرداخت می‌کنند. البته این طور نیست که صنوفی که نام برده شد، همه این طور باشند.

 

عسگری در پاسخ به این پرسش که بیشترین فرار مالیاتی در استان تهران رخ می‌دهد یا سایر استان‌ها، گفت: در تهران بیشترین فرار مالیاتی را داریم. به دلیل گستره فراوان فعالیت های اقتصادی در تهران، طبعا فرار مالیاتی هم بیشتر است.

 

وی در خصوص وصو درآمدهای مالیاتی در سال 94 گفت: در 5 ماهه ابتدای امسال حدود 25 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته‌ایم که 84 درصد درآمدهای مالیاتی تاکنون محقق شده است.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره زمان اجرایی اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، اظهار داشت: اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال 95 اجرا می‌شود. البته مودیان برای اجرای تکالیف از اول امسال باید قانون  را اجرا کنند. اظهارنامه‌ها را سال بعد ارائه می‌کنند که در آن زمان بر اساس قانون اصلاح شده مالیات‌های مستقیم، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. اصلاحیه در خصوص مالیات تکلیفی، مالیات بر ارث، مالیات اجاره از سال بعد اجرا می‌شود. بعضی از تکالیف قانون مالیات‌های مستقیم در خود قانون تصریح شده که آغاز آن از 1395/01/01 است.

 

عسگری در خصوص شرکت‌های دانش بنیاد گفت: شرکت‌های دانش بنیاد در چارچوب قانون و آیین نامه ذی‌ربط از پرداخت مالیات معاف هستند، مگر این که حوزه فعالیت‌شان خارج از حیطه قانون و آیین نامه باشد.
 

 

منبع خبر: ایلنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics