تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیش‌بینی نسبت به افزایش چشمگیر قیمت طلا تا 6 ماه آینده

در حالیکه طلای جهانی با ثبت رشد هفتگی اندک، نخستین افزایش هفتگی در سه هفته گذشته را ثبت کرد، نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد تقریبا اکثر کارشناسان و سرمایه گذاران انتظار دارند این فلز ارزشمند در هفته جاری به قیمت بالاتری صعود کند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته جاری، ۱۷ تحلیلگر و معامله گر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر یا ۵۳ درصد افزایش قیمت طلا و هشت نفر یا ۲۴ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند و هشت نفر یا ۲۴ درصد هم نسبت به روند حرکت طلا نظری نداشتند.

در این بین ۸۵۳ سرمایه گذار خُرد در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، مجموعا ۴۶۴ نفر یا ۵۴ درصد اظهار کردند به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستند در حالیکه ۲۳۹ نفر یا ۲۸ درصد به افزایش قیمت طلا بدبین بوده و ۱۵۰ نفر یا ۱۸ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته گذشته ۷۸ درصد از کارشناسان وال استریت و ۵۷ درصد از سرمایه گذاران پیش بینی کرده بودند طلا افزایش پیدا می کند اما طلا معاملات پرنوسان روز جمعه را تحت تاثیر صعود ارزش دلار آمریکا، با کاهش قیمت به پایان رساند. هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در معاملات روز جمعه بازار نیویورک، ۲.۱۰ دلار یا ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۲۵۵.۵۰ دلار بسته شد با اینهمه برای کل هفته حدود ۰.۳ درصد رشد نشان داد.

دلار روز جمعه بدنبال انتشار آمار اقتصادی مثبت آمریکا که رشد خرده فروشی و قیمتهای تولیدکننده در ماه سپتامبر را نشان داد و زمینه را برای افزایش نرخهای بهره تا پایان سال جاری تحکیم کرد، صعود کرد. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۴ درصد رشد کرد و برای کل هفته بیش از یک درصد افزایش نشان داد.

بازارها احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر را حدود ۷۰ درصد برآورد می کنند. طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازده است، افزایش می دهد و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می کند.

به گفته کارشناس ارشد بانک آی ان جی، بازار طلا در بحبوحه یکی از بزرگترین نوسانات قیمت قرار دارد که به سیاست پولی بانک مرکزی مربوط است. این بازار در ماههای ژوئن و ژوییه تقریبا ۱۰۰ دلار افزایش داشت و در سپتامبر و اکتبر که احتمال افزایش نرخهای بهره قوت بیشتری گرفت، ۱۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.

 آدریان اَش، مدیر تحقیقات شرکت بولیون ولت معتقد است طلا در برابر رشد دلار ایستادگی کرده است و ذخایر طلای بالای صندوقهای سرمایه گذاری نشان می دهد که مدیران سرمایه در سال ۲۰۱۶ با نادیده گرفتن هیاهوهای غیرواقعی در بازار، به سوی طلا برمی گردند.

ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۳ افزایش یافت. ذخایر طلای این صندوق روز پنج شنبه ۱.۹۴ تن رشد کرد و به ۲۰۵۰.۳ تن رسید. ذخایر این صندوقها امسال ۴۰ درصد رشد کرد و عمده این رشد در نیمه اول سال صورت گرفته است.

تحلیلگران "گروه اچ اس بی سی" به مشتریانش گفته اند طلا ممکن است دوباره فرصتی برای درخشش پیدا کند زیرا با در نظر گرفتن دورنمای کندی روند جهانی سازی، جایگاه طلا به عنوان دارایی امن ممکن است از قیمت این فلز زرد پشتیبانی کند. جیمز استیل، مدیر فلزات ارزشمند شرکت "اچ اس بی سی" روز جمعه در یادداشتی عنوان کرد: عواملی که تقاضا برای طلا را تحریک می کنند، همان عواملی هستند که زمینه را برای اجرای سیاستهای حمایت گرایانه و پوپولیستی فراهم می کنند. بعلاوه کاهش چشمگیر تجارت، سرمایه گذاری و مهاجرت و همچنین تغییر جهت سیاستهای اقتصادی جهانی و رویکرد گدایی از همسایه برای تجارت، فضا را برای افزایش قیمتهای طلا مساعد می کنند.

با اینهمه بانک ABN Amro جدیدترین بانکی است که به صف بانکهای بدبین به چشم انداز این فلز زرد پیوسته و اعلام کرده است با سقوط قیمت به پایین متوسط حرکت ۲۰۰ روزه که نزدیک سطح ۱۲۶۰ دلار قرار دارد، روند صعودی طلا در سال ۲۰۱۶ به پایان رسیده است. این بانک هلندی اکنون انتظار دارند قیمت هر اونس طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۱۲۰۰ دلار برسد که کمتر از پیش بینی قبلی ۱۳۲۵ دلار است و سال ۲۰۱۷ را در ۱۱۵۰ دلار به پایان ببرد که کمتر از پیش بینی قبلی ۱۴۵۰ دلار است.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics