تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مدیریت مالی و حسابداری داروخانه ها

یک حسابدار آگاه به علم حسابداری و قوانین مالیاتی می تواند در این راستا قدم برداشته و نگرانی های داروخانه ها را برطرف و جهت عدالت مالیاتی قدم گذارد. علم حسابداری امروزه در تجارت جایگاه ویژه ای پیدا کرده به گونه ای که در شرکت ها از آن به عنوان قلب واحد تجاری نام برده می شود.

 

به راستی حسابداری امروز می تواند اطلاعات دقیق ،به موقع و سودمندی را به مدیران واحدهای تجاری و استفاده کنندگان ان ارائه دهد.

 

اطلاعاتی از قبیل پیش بینی جریانات نقدی اتی و هم چنین اتخاذ رویه هایی جهت بالا بردن کیفیت و کاهش هزینه ها را نام برد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اگر داروخانه ها را به عنوان یک واحد در نظر بگیریم، نیاز به پیش بینی جریانات نقدی آینده  و هم چنین کاهش هزینه ها از طریق خرید به موقع و به اندازه دارو و جلوگیری از دپو و انبار دارو، هزینه های بسیاری را کاهش خواهد داد.

 

با توجه به تاخیر در پرداخت وجوه و طلب ها از طریق سازمان های بیمه گر (سازمان تامین اجتماعی و خدمات درمانی و…)، داروخانه ها امروزه با چالش های نقدینگی و درماندگی مالی دچار گردیده اند و این درماندگی باعث گردیده صاحبان این مشاغل با نگرانی هایی از قبیل تداوم فعالیت مواجه شده و در آینده کاری خود با خطر روبه رو گردند. در اینجاست که نقش حسابدار پررنگ تر از قبل شده و بهتر است بگوییم جز لاینفک آن واحد شده است.

 

یک حسابدار با بهره گیری از سیستم های مالی خوب و با بکارگیری از علم خود، اطلاعات دقیق و به موقع و سودمندی را به مدیران ارائه داده تا مدیران بتوانند با بهره گیری از آن اطلاعات در جهت خرید دارو، صدور چک، خریدهای نقدی و غیر نقدی، استفاده از تخفیف های نقدی و… اقدام کرده و بهترین تصمیم را جهت سوداوری و اتخاذ تصمیمات استراتژیک خود اخذ نماید.

 

مدیران امروزه میتواند از دل گزارشات مالی اطلاعات سودمندی را استخراج کرده و با آن اطلاعات به فکر سرمایه گذاری های آتی باشند. هم چنین از نگاه مالیاتی همان طور که مشاهده میشود در این چند سال اخیر روش سنتی دیگر پاسخگوی اداره امور مالیاتی نبوده و هر چه پیش میرویم مشاهده می شود وضع موجود روز به روز بدتر و سخت تر خواهد شد.

 

لذا یک حسابدار اگاه به علم حسابداری و قوانین مالیاتی می تواند در این راستا قدم برداشته و نگرانی های داروخانه ها را برطرف و جهت عدالت مالیاتی قدم گذارد.آیا وظیفه حسابدار کاهش مالیات است؟ در پاسخ به سوال فوق باید بگویم خیر. چرا که حسابداری روشی است جهت ثبت، تلخیص و طبقه بندی رویدادهای مالی است.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

یک حسابدار آشنا به قوانین مالیاتی می تواند باعث شود در امدها، درست طبقه بندی شده و گزارش و اظهارنامه صحیحی را به اداره امور مالیاتی ارائه و از آن در مراجع قانونی و شورای حل اختلاف دفاع نماید. پس میتوان نتایج کار حسابداری را به گونه ای کاهش مالیات نیز در نظر گرفت ولی کار اصلی حسابداری کاهش مالیات نیست.

 

این نگاه یک نگاه غلط بوده و اگر کسی امروز حسابداری را با کاهش مالیات در نظر گیرد هیچ گاه نمیتواند به آینده کاری خود به طور صحیح ادامه داده و کسب انتفاع نماید. در این راستا می توانیم به داروخانه هایی اشاره کنیم  که نشان اهتمام و اشتهار در جایزه ملی کیفیت را کسب نموده اند و بیش از یک دهه است در داروخانه خود از یک تیم مالی قوی  بهره می برند. این نگاه مدیریتی به مسائل مالی و حسابداری داروخانه سبب پیشرفت و افزایش توان خدمات رسانی داروخانه ها گردیده است.

 

مدیریت مالی و حسابداری داروخانه ها نگرشی نوین در راستای ارتقاء خدمات دارویی

محمد حسین عمارتی

مشاور مالی و مالیاتی انجمن داروسازان ایران

 

 

منبع خبر: مجله حسابداری و حسابرسی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

مهدی کاظمی |   1399/05/02 16:01:14   |
0     0
اگردارو خانه هارا به عنوان یک واحد در نظر بگیریم نیاز به پیش بینی جریانات
نقدی آینده و همچنین کاهش هزینه ها از طریق خرید به موقع وجلوگیری از دپو در انبار دارو هزینه های بسیاری راکاهش خواهدداد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/05/26 16:48:52   |
0     0
یک حسابدار آشنا به قوانین مالیاتی می تواند باعث شود در امدها، درست طبقه بندی شده و گزارش و اظهارنامه صحیحی را به اداره امور مالیاتی ارائه و از آن در مراجع قانونی و شورای حل اختلاف دفاع نماید. پس میتوان نتایج کار حسابداری را به گونه ای کاهش مالیات نیز در نظر گرفت ولی کار اصلی حسابداری کاهش مالیات نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics