تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اسناد پرداخت الکترونیک در نظام حسابداری

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از مذاکره با بانک مرکزی برای اجازه پرداخت های خرد از طریق تلفن همراه خبرداد و گفت: براساس مصوبه دولت اسناد پرداخت الکترونیک برای خدمات دولت در نظام حسابداری کشور لحاظ می شود.

 

 

«نصرالله جهانگرد» روز چهارشنبه در نشست خبری افزود:بانک مرکزی موافقت خود را با اجرای پرداخت از طریق تلفن همراه اعلام کرده است و از این به بعد مردم می توانند برای پرداخت های خرد خود از طریق تلفن همراه بدون لحاظ کردن رمز اقدام کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: موافقت شده است تراکنش های مالی روی تلفن همراه برای خریدهای زیر یکصد هزار ریال فراهم شود.
جهانگرد با بیان اینکه براساس آمار بیش از 50 درصد پرداخت‌های خرد زیر یک صد هزارریال است، افزود: اکنون شرایطی در حال فراهم شدن است که کاربران بتوانند این پرداخت‌ها را نیز از طریق گوشی‌های خود و بدون اتصال لحظه‌ای به سیستم بانکی کشور انجام دهند. به این ترتیب قرار است یک حساب بانکی از سوی هر کاربر احراز شود تا پس از پرداخت‌های خرد انجام شده از سوی کاربر، یک گزارش کلی به سیستم بانکی ارائه شده و از حساب کاربر این مبلغ تجمیع شده، کسر شود.

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: این سرویس در راستای تسهیل خرید و فروش اینترنتی و پرداخت پول خرد از طریق تلفن همراه صورت می‌گیرد و قرار است حداکثر تا دو ماه آینده و تا اواخر شهریور ماه این پروژه برای مردم اجرایی شود.

 

معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به مصوبه اخیر دولت در راستای تسهیل در امور کسب و کارها و مردم اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه، همه اسناد پرداخت های الکترونیک که برای دریافت خدمات دولتی انجام می شود در نظام حسابداری محاسبه می شود و به عنوان سند حسابداری مورد وثوق است.

 

جهانگرد تحقق این موضوع را در راستای توانمند سازی پروژه دولت الکترونیک دانست که از ماموریت های به نتیجه رسیده دولت یازدهم است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات از اجرایی شدن پروژه شبکه ملی اطلاعات که از ماموریت های این سازمان بوده خبر داد و گفت: پروژه دولت الکترونیک نیز یکی دیگر از ماموریت های این سازمان بود که اکنون به بهره برداری رسیده است.

 

به گفته وی، اکنون وجود یک محیط انتقال دیتا با سرعت خوب جزو حقوق مردم و کسب و کارها شده که امیدواریم با تکمیل تلاش ها و ایجاد ظرفیت های جدیدتر به نقطه مطلوب تری در این زمینه برسیم.

 

جهانگرد عنوان کرد: اتمام کار پروژه دولت الکترونیک آغازی برای ارایه سرویس ها است و اکنون نسخه تلفن همراه دولت الکترونیک هم آماده شده و امید است به زودی همه خدمات دراین زیرساخت در اختیار مردم باشد.
وی بهبود فضای کسب و کار و توانمند سازی استارت آپ ها را از دیگر ماموریت های سازمان فناوری اطلاعات برشمرد و به راه اندازی مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا در استان کشور اشاره کرد تا بتواند تسهیل کننده کسب و کارها باشد.

 

جهانگرد از تلاش برای رعایت و صیانت از حقوق کاربران در محیط اینترنتی خبرداد و گفت: مرکز آپا در دانشگاه های کشور برای این منظور راه اندازی شده و 24 ساعت خدمت ارایه می دهند تا امنیت مردم در این فضا توسعه یابد.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

معاون وزیر ارتباطات از مجوز دولت به سازمان فناوری اطلاعات برای ورد به توسعه آی.تی در همه بخش های کشور خبرداد و گفت: مجوز مذکور اجازه می دهد این سازمان برای توسعه آی.سی.تی در سایر بخش های صنعتی و کشاورزی ورود کرده و تا رسیدن محصول به سود دهی در کنار آنان باشد.
جهانگرد گفت: هم‌اکنون 40 میلیون دسترسی به تلفن همراه باند پهن و 12 میلیون دسترسی به اینترنت ثابت باند پهن به ثبت رسیده است و برآورد می‌شود که با افزایش میزان دسترسی از طریق فیبر نوری، شاهد رشد شتابان شبکه دسترسی پرسرعت، در این حوزه باشیم.

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: برآورد شده بود که تا پایان برنامه پنجم به سرعت 2 تا 4 مگابایت برسیم که هم‌اکنون این سرعت به بیش از 10مگابایت رسیده است همچنین در برنامه ششم پیش‌بینی سرعت 20 مگابیت در ثانیه را داریم که با توجه به رشد سرعت دسترسی از طریق شبکه‌های تلفن همراه، پیش‌بینی می‌کنیم به راحتی ارتباط 100 مگابایت را برای مبادلات ترافیک دیتا تا پایان برنامه ششم داشته باشیم.

 

به گفته جهانگرد، هم‌اکنون یک هزار و 200 شهر تحت پوشش شبکه ارتباطی کشور قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال همه شهرها به نسل چهارم تلفن همراه مجهز شوند.

**مسئولیت محتوا در شبکه‌های اجتماعی با تولیدکننده آن است
جهانگرد به مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه پلت فرمی دیده شده است که مسئولیت کاربر و مشتری را از نظر حقوقی و قضایی در حوزه تأمین محتوا جدا می‌کند.

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: مطابق با این مصوبه، مسئولیت تولید محتوا بر عهده دارنده شبکه اجتماعی نیست و مسئولیت به عهده خود تولیدکننده است.
وی همچنین از احراز هویت به کسب و کارهای اینترنتی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، فعالیت کسب و کارها ضابطه‌مند شده و خرید و فروش غیرمجاز صورت نمی‌گیرد.
جهانگرد از ارائه گزارش ارزیابی وبگاه‌های دولتی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات و رئیس آن که معاون اول رئیس‌جمهوری است، خبر داد و افزود: این گزارش آماده ارائه به دکتر جهانگیری است و ما در آن پیشرفت و فعالیت‌ دستگاه‌ها را برای داشتن وبگاه‌های ارائه خدمات اعلام کرده‌ایم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خبر داد: 36 دستگاه اجرایی کشور به زودی خدمات خود را بر روی تلفن همراه ارایه خواهند کرد.

 

جهانگرد دولت الکترونیک را برای کل حاکمیت دانست و گفت: مردم برای دسترسی به آن می توانند از آدرسwww.iranigov.ir استفاده کنند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به تلاش برای تشکیل دولت جدید نیز اشاره و خاطرنشان کرد: معرفی محمد جوادآذری جهرمی به عنوان وزیر پیشنهادی گزینه ای مطلوب برای توسعه زیرساخت ها است.
 

 

منبع خبر: خبر گزاری جمهوری اسلامی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics