تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازداشت متهمان اصلی پرونده های مؤسسات غیرمجاز

دادستان تهران در خصوص اجرای حکم 962 محکوم اقتصادی، بازداشت متهمان اصلی پرونده های مؤسسات مالی غیرمجاز و آخرین وضعیت پرونده های بانک سرمایه و ثامن الحجج توضیحاتی ارائه کرد.

 

عباس جعفری دولت آبادی با اشاره به پرونده بانک سرمایه و اقدامات دادسرا در این پرونده، گفت: اخیراً در این پرونده سه نفر از متهمان بازداشت شده اند. بخشی از اموال به بانک بازگشته و در خصوص یکی از متهمان به میزان 700 میلیارد تومان کیفرخواست صادر شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

جعفری دولت آبادی هم چنین به اقدامات دادسرای تهران در پرونده مالی و اعتباری ثامن الحجج اشاره کرد و اظهار داشت: در این پرونده 1/267/000 نفر سپرده گذاری کرده و مجموع وجوه سپرده شده 12 هزار میلیارد تومان است. دادسرا ضمن رسیدگی به اتهامات متهمان، به موضوع استرداد وجوه سپرده گذاران ورود کرده است.

 

هنوز 1200 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی از بدهکاران وصول نشده، اما 5330 میلیارد تومان سپرده به مردم مسترد شده و در حال حاضر 4400 میلیارد تومان بدهی باقی مانده است که مربوط به 5000 نفر سپرده گذار می باشد.


دادستان تهران از شناسایی 1400 ملک و توقیف 980 پلاک ثبتی و قیمت گذاری 103 دستگاه اتومبیل متعلق به تعاونی اعتباری ثامن الحجج خبر داد و در تبیین گستردگی اموال و اقدامات مالی موسسه مذکور، افزود: 8 شرکت فعال متعلق به این موسسه شناسایی شده و اهمیت این شرکت ها به حدی است که یکی از این شرکت ها که در جزیره کیش فعالیت می نماید، ششصد میلیارد تومان ارزش دارد و 50 درصد سهام آن متعلق به متهم اصلی پرونده است، و تامین نیروی برق جزیره را بر عهده دارد. این امر نشان از صعوبت اقدامات دادسرا در رسیدگی به این گونه پرونده ها دارد و هم چنین این پرسش را مطرح می سازد که چرا یک موسسه مالی و اعتباری باید در چنین حوزه هایی ورود کند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

با دعوت از دوستان خود در تیم متفکران، در اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری سهیم باشید (کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم


جعفری دولت آبادی هم چنین از فروش 87 ملک متعلق به موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج به مبلغ 186 میلیارد تومان از طریق مزایده و هم چنین فروش برخی اقلام منقول مؤسسه به قیمت 10 میلیارد تومان خبر داد.


وی اعلام کرد در حال حاضر پرونده اتهامی مدیرعامل مؤسسه ثامن الحجج با صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری استان تهران تحت رسیدگی است.
دادستان تهران در بیان عملکرد دادسرای تهران در مقابله با جرایم اقتصادی، از تعقیب 334 متهم و محکومیت و اجرای حکم نسبت به 962 محکوم اقتصادی خبر داد و از دولت خواست با نظارت بیشتر بر عملکرد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و تقویت ساز و کارهای نظارتی، زمینه تشکیل چنین پرونده هایی را در قوه قضاییه کاهش دهد.


وی با اشاره به پرونده حقوق های نجومی اعلام کرد: در مورد این پرونده، اساسا عده ای مخالف رسیدگی قضایی بودند و این موضوع را قبول نداشته و عنوان می کردند که مصوبه مجلس است ولی قوه قضاییه به این موضوع توجه نکرد و تا کنون دادستانی تهران 43 فقره کیفرخواست صادر کرده و 7 فقره نیز در شرف صدور کیفرخواست است.

 

منبع خبر: مخبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics