تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بانک ملی چک های مدت دار را نقد می کند

این بانک در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری تعداد 851 فقره تسهیلات خرید دین پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات به یک هزار و 649 میلیارد ریال می رسد. تسهیلات خرید دین فرصتی برای بخش های اقتصادی و اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیاز به نقدینگی دارند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

 

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

پرداخت تسهیلات خرید دین بابت اسناد تجاری حاصل از فروش محصولات بنگاه‎های تولیدی تا سقف 70 درصد فروش سال گذشته بنگاه های تولیدی قابل پرداخت است و ملاک تعیین سقف پرداخت این تسهیلات در واحدهای اقتصادی غیرتولیدی نیز روند عملیات خرید و فروش با در نظرگرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتی اعم از تجاری یا غیرتجاری هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

 

خرید دین اسناد تجاری هم بر پایه روش ارزش فعلی اسناد با سررسید آتی صورت می گیرد و در محاسبات مربوط به سود، اصل تسهیلات ملاک عمل خواهد بود.

 

همچنین در قرارداد میان مشتری و بانک، سررسید دین موضوع اسناد و اوراق تجاری نباید از یک سال تجاوز کند و پرداخت  تسهیلات خرید دین نسبت به اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت در قالب یک قرارداد امکان پذیر است.

 

سود تسهیلات خرید دین هم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

 

مشتریان محترم برای بهره مندی از تسهیلات خرید دین می توانند به شبکه گسترده بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

منبع خبر: آفتاب نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics