تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پیگیر احقاق حقوق اعضای هیات علمی بازنشسته هستیم

در پی درخواست جمعی از اعضای هیات علمی بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای پرداخت مطالباتشان، سرپرست مرکز امور هیات علمی این دانشگاه گفت: دانشگاه در سطح کلان پیگیر مطالبات این دسته از اعضای هیات علمی است ولی تاکنون بودجه‌ای برای پرداخت این مطالبات تخصیص داده نشده است.

 

دکتر محمد مهدی ناصحی سرپرست مرکز امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  ضمن تایید مطالبات اعضای هیات علمی بازنشسته دانشگاه، عنوان کرد: حق کاملا با اعضای هیات علمی است چراکه از سال ۹۴ تا کنون هیچ پرداختی به اعضای هیات علمی بازنشسته دانشگاههای علوم پزشکی کل کشور صورت نگرفته و این مساله تنها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محدود نمی شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه اعتراضات صورت گرفته بیشتر از طرف اعضای هیات علمی گروه های علوم پایه پزشکی بوده که هیچگونه درآمد جنبی از جمله مطب و کار خصوصی ندارند، عنوان کرد: دانشگاه پیگیر احقاق حقوق و پرداخت مطالبات این گروه بوده ولی متاسفانه از انتهای سال ۹۴ ردیف های متمرکز وزارت بهداشت برای این مساله از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص داده نشده و پرداخت آن را به بودجه درآمدهای اختصاصی دانشگاه محول کرده اند.

 

وی با اشاره به مشکلات مالی و بودجه ای دانشگاهها، تصریح کرد: پرداخت این مطالبات بار سنگینی بر دانشگاهها تحمیل کرده که هیچ دانشگاهی از پس آن برنمی آید لذا مطالبات این دسته از اعضای هیات علمی از ابتدای سال ۹۵ پرداخت نشده است.

 

سرپرست مرکز امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پیگیریها و مکاتبات دانشگاه با معاونت توسعه منابع وزارت بهداشت برای پرداخت مطالبات، اظهار کرد: مطالبات دانشگاه در این ردیف حدود ۲۲ میلیارد تومان است. به عبارت دیگر اعضای هیات علمی بازنشسته دانشگاه از ابتدای سال ۹۵ حدود ۸۵ نفر هستند که مجموع مطالبات آنها ۲۲ میلیارد تومان می شود. با وجود پیگیریهای حضوری و مکاتبه ای ریاست و معاونت پشتیبانی دانشگاه هنوز بودجه ای برای آن پرداخت نشده است.

 

وی با بیان اینکه دانشگاهها در شرایط فعلی در گذراندن امور جاری خود نیز با مشکلات مالی روبرو هستند، تصریح کرد: در این شرایط پرداخت مطالبات اعضای هیات علمی بازنشسته از ردیف درآمدهای اختصاصی دانشگاه عملا غیرممکن است. با این حال دانشگاه پیگیر حل این مشکل و پرداخت مطالبات اعضای هیات علمیست.

 

وی در این رابطه افزود: درخواست کلیه دانشگاههای علوم پزشکی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی این است که با اختصاص ردیف بودجه ای به وزارت بهداشت این مشکل دانشگاهها را برطرف کند.

 

دکتر ناصحی در خاتمه تاکید کرد: دانشگاه به طور جد در سطح کلان پیگیر احقاق حقوق اعضای هیات علمی بازنشسته بوده و امیدواریم هرچه سریعتر این مشکل حل شود.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics