تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

وزیر اقتصاد میزان و ارزش کالاهای وارد شده را منتشر کرد/ دستور تاریخی وزیر اقتصاد برای مقابله با رانتخواران ارزی

وزیر اقتصاد از فراهم شدن امکان مشاهده میزان واردات انواع کالاها و ارزش آن روی سایت گمرک خبر داد و گفت: مردم عزیز کشور می‌توانند لیست کالاها را ببینند و اگر در هنگام خرید با گرانفروشی مواجه شدند اول آنکه از خرید آن کالا خودداری کنند و دوم اینکه با توجه به مسولیت شهروندیشان بی درنگ موضوع را با سازمان تعزیرات اعلام کنند.

 

وزیر اقتصاد اعلام کرد: به عنوان وزیراقتصاد اجاره نمی‌دهم آسایش و امنیت کشور فدای رفتارهای منفعت طلبانه شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اقتصاد در اتاق شیشه ای یعنی با مردم شفاف و صادق باشیم. براساس قولی که هفته قبل در نشست خبری در جمع اهالی رسانه داده بودم، از صبح امروز عموم مردم و فعالان اقتصادی می‌توانند میزان واردات انواع کالاها و ارزش آن را به لحظه روی سایت گمرک ببینند.

 

 

شفافیت که نباشد، عده ای هوس سواستفاده به سرشان می‌زند و با مال اندوزی عرصه زندگی را برمردم تنگ می‌کنند. اما دولت قطعا طرف مردم و حامی منافع ملی و در خدمت توسعه بخش خصوصی واقعی و مولد است که طی سال‌های تحریم از مال و جانش برای کشور صرف کرد و همچنان ایستاده است.

 

دولت به مردم قول داده بود نگران تامین مایحتاج‌شان نباشند. این لیست و آمارها شفاف می سازد که مبتنی بر نیازهای روزانه جامعه انواع کالاها به کشور با حمایت منطقی دولت وارد می‌شود.

 

مطمئن هستم دستگاه های نظارتی مانند سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بازارها را رصد می کنند و اگر واردکننده یا فروشنده ای که با ارز رسمی کالا به کشور وارد کرده، آن کالا را با قیمت دلار آزاد بفروشد، یعنی به منافع ملی، مصلحت کشور و زندگی عموم شهروندان پشت کرده است. بنابراین دولت با نهایت جدیت با این افراد برخورد خواهد کرد.

 

مردم عزیز کشور می‌توانند لیست کالاها را ببینند و اگر در هنگام خرید با گرانفروشی مواجه شدند اول آنکه از خرید آن کالا خودداری کنند و دوم اینکه با توجه به مسولیت شهروندیشان بی درنگ موضوع را با سازمان تعزیرات اعلام کنند.

 

بخش خصوصی مطمئن باشد که دولت اقتصاد شفاف و ضدفساد را می‌خواهد که همان مطالبه جدی آنهاست و به مردم هم اطمینان می دهیم که بازارها لحظه به لحظه رصد می شود. از رسانه ها کمک می خواهیم که مثل همیشه مردم را آگاه کنند. حضور موثر آنها راه را برفساد و رانت جویی می بندد.

 

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics