تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ساعات آموزشی پایه دوازدهم به ۲۴ ساعت در هفته کاهش می‌یابد/ زمان آموزش در مدارس ۲ شیفته واقعاً کوتاه است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۵ ساعت در هفته برنامه آموزشی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم پیش‌بینی شده است، گفت: تلاش داریم این میزان ساعت را به ۲۴ ساعت کاهش دهیم یا حداقل تا زمانی که کنکور پابرجاست، این کاهش اجرا شود.

 

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر کشور که در کانون فرهنگی و تربیتی سلمان فارسی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در برنامه آموزشی، زمان است؛ سال تحصیلی بر اساس مقررات و قوانین از مهرماه هر سال آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ماه سال آینده‌اش ادامه دارد اما عواملی باعث شده است که سال تحصیلی از مهر ماه آغاز شود و پایان اردیبهشت ماه پایان ‌یابد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: بعضاً معلمان گلایه می‌کنند زمان تحصیلی برای تدریس فشرده است و البته ما تلاش داریم این مشکل را کاهش دهیم.

 

بطحایی اضافه کرد: باید سعی کنیم معلم در کلاس مجال تمرین مهارت ‌ها را پیدا کند، با دانش‌آموز در این خصوص گفت‌وگو کند و دانش‌آموزان به تبادل فکر با هم بپردازند.

 

وی به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: ۳۵ ساعت در هفته برنامه آموزشی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم پیش‌بینی شده است در حالی که کنکور پابرجاست، ضمن اینکه امتحان نهایی در چندین رشته دارند و این موضوع فشار روانی و جسمی به دانش‌آموزان وارد می‌کند؛ این درحالیست که باید مدرسه محل زندگی دانش‌آموزان باشد.

 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش داریم این ۳۵ ساعت را به ۲۴ ساعت کاهش دهیم یا حداقل تا زمانی که کنکور پابرجاست، این کاهش اجرا شود.

 

وی به زمان اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: از اواسط خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه، فرصت برای رفع کاستی‌هایی است که در زمان سال تحصیلی داریم.

 

بطحایی به وضعیت مدارس دوشیفته اشاره کرد و افزود: در مدارس دو شیفته، واقعا زمان آموزشی کوتاه شده است؛ اگر آلودگی هوا و شرایط جوی هم مدارس را تعطیل کند، چگونه از معلم توقع داریم هم آموزش دهد و هم به همه سؤالات دانش‌آموزان پاسخ دهد.

 

وی درباره پایگاه‌های اوقات فراغت گفت: ۲۲ هزار پایگاه اوقات فراغت در سال گذشته داشتیم که امسال به ۳۲ هزار پایگاه تابستانی افزایش یافته است.

 

وزیر آموزش و پرورش به  همکاری تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: خوشحالم تشکل‌ها در کنار هم برنامه برای اوقات فراغت دانش‌آموزان دارند و تابستان نه به عنوان ایام فراغت بلکه کاستی‌های ایام تحصیلی را با رویکرد مهارت محوری به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

 

وی به مسئولان پایگاه‌های تابستانی افزود: در شرایط اقتصادی امروز، از نظر هزینه‌ها تلاش کنید که تا آنجا که ممکن است هزینه‌ها را کاهش دهیم تا بچه‌ها بتوانند از برنامه‌ها استفاده کنند.

 

بطحایی تصریح کرد: دوره‌های تابستانی باید به نحوی باشد که بچه‌ها با ذوق و علاقه شرکت کنند و اجبار نباشد.

 

وی تأکید کرد: نکته آخر رعایت نکات ایمنی و امنیت دانش‌آموزان است و ملاحظات حفاظتی و امنیتی در اولویت اول برنامه‌ها باشد.

 

منبع خبر: خبرگزاری فارس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics