تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طلای جهانی همچنان در مسیر افزایش

طلا در بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار، روز سه‌شنبه برای دومین روز متوالی افزایش یافت اما پیشروی بازارهای سهام، رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.

به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۵۸.۶۸ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۳ درصد رشد کرد و در ۱۲۵۹.۸۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱.۱۰ دلار یا ۰.۱ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۲۵۶.۶۰ دلار بسته شد.

استنلی فیشر، نایب رییس بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه در مراسمی اظهار کرد نرخهای بهره پایین ممکن است ثبات اقتصادی را به خطر بیاندازد اما افزایش نرخهای بهره برای بانک مرکزی کار راحتی نیست.

به گفته تحلیلگران، طلا تحت تاثیر ضعف دلار افزایش پیدا کرده است. اگرچه بانک مرکزی آمریکا بالاخره نرخهای بهره را افزایش خواهد داد اما در مجموع سرمایه گذاران همچنان احساس می کنند سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان به سیاستهای تسهیل پولی ادامه می دهند.

براساس گزارش رویترز، ذخایر طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه برای سومین روز متوالی افزایش یافت و با ۰.۱۸ درصد افزایش، به ۹۶۷.۲۱ تن رسید.

قیمت طلا در هفته‌های اخیر تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر، ریزش چشمگیری پیدا کرده است. این فلز زرد به افزایش نرخهای بهره آمریکا حساس است زیرا بالا رفتن نرخها، هزینه نگهداری طلا را افزایش می دهد و در مقابل، از ارزش دلار حمایت می کند.

شاخص دلار که ارز آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند، در معاملات روز سه شنبه ۰.۲ درصد اُفت کرد و در ۹۷.۶۹۱ واحد ایستاد. قوی‌تر شدن ارزش دلار معاملات طلا را که به این ارز قیمت گذاری می شود، برای خریداران دارنده سایر واحدهای ارزی گران‌تر می کند.

طبق نظرسنجی رویترز از شرکت کنندگان در کنفرانس انجمن بازار طلای لندن در سنگاپور، احتمال دارد طلا در سال آینده به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود کند زیرا تقاضا برای خرید فیزیکی تاثیر افزایش نرخهای بهره بر قیمت این فلز ارزشمند را جبران خواهد کرد.

بر مبنای این نظرسنجی، طلا سال جاری را با قیمت ۱۲۷۵ دلار در هر اونس به پایان می رساند. این فلز از ابتدای سال جاری تاکنون تحت تاثیر عوامل متعدد شامل تاخیر در افزایش نرخهای بهره آمریکا و نگرانیها نسبت به پیامدهای بریگزیت ۱۸ درصد رشد قیمت داشته است.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۷.۵۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش، در ۹۴۰ دلار ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با بیش از یک درصد افزایش، ۶۴۳.۲۰ دلار معامله شد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics