تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کرایه حمل بار افزایش پیدا کرد

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به افزایش کرایه حمل از ابتدای سال ۹۷ گفت: کارگروهی به منظور پیگیری مطالبات رانندگان با دستور وزیر راه و مسکن تشکیل شده است.

 

فرامرز مداح عضو هیأت عامل و نماینده تام‌الاختیار ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین داریوش امانی عضو هیأت عامل و معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در یک نشست خبری که صبح امروز به منظور تشریح اقدامات و پیگیری‌های انجام‌شده برای پاسخگویی به مطالبات رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، اعلام کردند: مطالبات رانندگان از چند دستگاه و سازمان باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

فرامرز مداح با اشاره به اینکه یک سازمان، مجلس و سازمان دیگر سایر دستگاه‌های دولتی است، تصریح کرد: به عنوان مثال بیمه رانندگان و ایجاد صنفشان باید در وزارت کار پیگیری شود.

 

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه وزارت مهم دیگری که با مطالبات آنها در ارتباط است، وزارت صنعت‌، معدن و تجارت است، گفت: افزایش قیمت لاستیک، روغن و برخی از قطعات برعهده این وزارتخانه است و این سازمان کارگروهی را تشکیل داده متشکل از نمایندگان اصناف و نمایندگان دیگر سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در این زمینه مرتبط هستند، تا بتوانند اعم مطالبات آنها را پیگیری و برطرف کنند.

 

وی با اشاره به اینکه رانندگان از برخی پایانه‌ها شکایت داشتند، گفت: آنها مدعی بودند که عدالت در صدور بارنامه رعایت نمی‌شود و بر این اساس ما کامیون‌های ملکی را تعریف کردیم و اعلام شد کامیون‌هایی که 6 دانگ آنها متعلق به شرکت باشد و نه اعضای هیأت مدیره، ملکی محسوب می‌شود و از مزایای کامیون‌های ملکی بهره‌مند خواهند بود.

 

مداح با اشاره به بیمه تکمیلی درمان رانندگان گفت: ما جلسات متعددی را با شرکت‌های حمل و نقل کالا برگزار کردیم و آنها نیز قول همکاری دادند تا بیمه تکمیلی رانندگان راه‌اندازی شود و در حال حاضر در مرحله انتخاب شرکت بیمه هستیم و سطح خدمات برای بیمه تکمیلی تعیین شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به موضوع مهم دیگر گفت: از دیگر مواردی که مورد مطالبات رانندگان بود بحث اطلاع‌رسانی است که ما روش‌های مختلفی را در دستورکار قرار دادیم و یک سامانه پیامکی راه‌اندازی شد. همچنین برای سامانه 141 نیز که یک سامانه پاسخگویی است، داخلی جدیدی را تعریف کردیم که رانندگان در صورت اینکه شکایتی داشتند، می‌توانند از این طریق در میان بگذارند که تاکنون 650 مورد شکایت شفاهی نیز از این طریق به دست ما رسیده است. همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی 141.ir نیز دیگر سامانه ارتباطی با ماست که افراد و رانندگانی که شکایتی دارند می‌توانند عکس، فیلم و یا مستندات خود را از این طریق بارگذاری کرده و ما آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه این نشست با اشاره به مطالبات دیگر رانندگان گفت: از جمله دیگر مطالبات محاسبه نرخ حمل بر اساس تن ـ کیلومتر بود که ما اصناف را دعوت کردیم و قرار شد، آنها نماینده‌ای را معرفی کنند که جلسات متعددی برگزار شود تا این مشکل نیز برطرف شود که جلسه اول برگزار شد و جلسه بعدی نیز فردا برگزار خواهد شد و ما به دنبال حل این مشکل نیز هستیم.

 

داریوش امانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه این نشست با اشاره به بحث افزایش تعرفه حمل و نقل در فرآورده‌های نفتی گفت: همان‌طور که می‌دانید، دولت مالک فرآورده‌های نفتی است و آنها نرخ‌گذاری می‌کنند، بنابراین ما بر اساس جلسه‌ای که با مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گذاشتیم، به دنبال این هستیم تا افزایش تعرفه حمل و نقل فرآورده‌های نفتی را هم در دستورکار قرار دهیم و طرح‌های توجیهی را هم تهیه کردیم و در کارگروه مشغول بررسی این طرح‌ها هستیم.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

با دعوت از دوستان خود در تیم متفکران در اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری سهیم باشید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

امانی با اشاره به موضوع رسیدگی به تخلفات گفت: کمیته‌هایی را تشکیل داده‌ایم که تخلفاتی را که رانندگان مدعی آن هستند، مورد بررسی قرار دهیم و در محل به این موضوعات رسیدگی خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به بحث توزیع سوخت بر اساس پیمایش اضافه کرد: گلایه‌هایی از سوی برخی رانندگان وجود دارد که البته این گلایه‌ها از سوی دو دسته است؛ یک دسته رانندگان درون‌شهری که بارنامه نمی‌گیرند و دیگری رانندگان برون‌شهری که کامیون‌های پرمصرف دارند که البته تعدادشان کم است و ما به دنبال این هستیم تا راهکاری را برای آنها پیدا کنیم.

 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نوسانات نرخ ارز گفت: متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد نوسانات نرخ ارز بودیم که این موضوع مشکلات تأمین تجهیزات و قطعات را دوچندان کرد. از طرف دیگر حدود 3 و 4 سال بود که افزایش کرایه‌ها صورت نیافته بود؛ بنابراین ما سعی کردیم در این کارگروه این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و خوش‌بختانه باید اعلام کنم که کرایه‌ها افزایش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به ضریب دریافتی بازنشستگی رانندگان گفت: در گذشته این ضریب 1.3 بود که بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته به 1.5 افزایش پیدا کرد که بنابراین دریافتی بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

 

امانی با اشاره به دیگر مطالبات رانندگان تصریح کرد: با جلسه‌ای که با مقام عالی وزارت داشتیم، کارگروهی تشکیل شد که از ابتدای سال 97 موجب شد تا کرایه‌ها افزایش پیدا کند و این افزایش کرایه‌ها در تمام مسیرها وجود دارد که به عنوان نمونه اگر فقط تهران را نگاه کنیم، باید بگوییم مسیر تهران به قم 15 درصد، تهران به قزوین 25 درصد، تهران به تبریز 15 درصد، تهران ـ مشهد 15 درصد، تهران ـ بیرجند 19 درصد، تهران ـ فارس 19 درصد و به همین ترتیب این افزایش‌ها از 15 درصد به بالا وجود دارد که مثلاً مسیر اصفهان به اهواز 24 درصد رشد داشته است.

 

در ادامه این نشست مداح در پاسخ به برخی از سوالات خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی بازارگاه‌های الکترونیکی اضافه کرد: در بخش حمل و نقل جاده‌ای آیین‌نامه بازارگاه‌های الکترونیکی تدوین شده است و هم‌اکنون برخی از شرکت‌ها توانسته‌اند مجوزهای لازم را دریافت کنند که این موضوع می‌تواند دلال‌ها را از چرخه حمل و نقل خارج کند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه باید تجهیزات و قطعات موردنیاز رانندگان در اختیارشان قرار گیرد، گفت: ما در جلسات متعددی که با مسئولان امر داشتیم، اعلام کردیم حاضریم برای شرکت‌های واردکننده لاستیک و قطعات غرفه‌های رایگانی را در پایانه‌های حمل بار و مسافر ایجاد کنیم، تا این شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را به‌طور مستقیم و بدون واسطه به رانندگان عرضه کنند.

 

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه ما پیش از آنکه رانندگان دست به اعتصاب بزنند، سعی کردیم تا برخی از مطالبات آنها را که به حق بود مورد بررسی قرار داده و آنها را اجرایی کنیم و اکنون نیز به دنبال بهبود شرایط آنها هستیم که انتظار داریم رانندگان نیز با ما همکاری لازم را انجام دهند.

 

 

منبع خبر: خبرگزاری فارس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics