تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۱۸ هزار فرصت استخدام؛ ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: سالانه در تمام بخش های حاکمیت حدود ۴۰ هزار نفر استخدام می‌کنیم در حالیکه سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از دانشگاهها فارغ التحصیل می شوند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از سازمان اداری و استخدامی کشور، جمشید انصاری با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت جوان ایران دارای تحصیلات دانشگاهی است، افزود: ۷۲ درصد از کسانی که وارد دانشگاه شده اند و فارغ التحصیل می شوند در حوزه اشتغال نیز ب  همین میزان انتظاراتی دارند که گاه با مشکلاتی دراین زمینه روبرو هستیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

انصاری با اشاره به اینکه جامعه جوان کشور بصورت عرفی علاقمند به سیاست ورزی است، افزود: کمتر کشوری در دنیا مانند جامعه ما جوانان سیاسی دارد و این قشر ضمن اینکه تاثیر گذارند، مطالبه گر نیز هستند.

 

وی با اشاره به حضور بیشتر جوانان در فعالیت های مدنی و اجتماعی افزود: در بسیاری از جوامع دنیا فعالیت های مدنی و اجتماعی برای سنین بالاتر از ۳۰ تا ۳۵ سال دیده می شود اما در ایران از سنین جوانی در این عرصه حضور پر رنگ دارند و این ویژگی، جامعه جوان ما را به جامعه ای آگاه، مطالبه گر و سیاست ورز تبدیل کرده است.

 

رئیس سازمان داری و استخدامی کشور با اشاره به ایجاد اشتغال برای جوانان گفت: در خصوص جذب نیرو برای دولت به غیر از جوانان افراد دیگری را نمی توانیم جذب کنیم و در بعضی مواقع که شرایط سن را مطرح می کنیم مورد اعتراض بعضی از جوانان بالاتر از ۳۰ سال  واقع می شویم و توقع دارند سن استخدام را به ۳۵ تا ۴۰ سال افزایش دهیم.

 

وی افزود: باتوجه به آنچه در سیاست های کلی ابلاغ شده و در قوانین داریم تمام تلاش ما بر این است که هم عدالت استخدامی و هم شایسته گزینی را در استخدام رعایت کنیم. افرادی را به کار می گیریم که می خواهند خدمات شایسته ای را به مردم ارایه بدهند و باید بهترین افراد را برای ارایه خدمت به مردم انتخاب کنیم.

 

معاون رییس جمهورگفت: سالانه در تمام بخش های حاکمیت حدود ۴۰ هزار نفر بیشتر استخدام نمی کنیم و از این تعداد ۳۰ هزار نفر در بخش دولت و قوه مجریه است و حدود ۱۰ هزار نفردر بخش نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیر دولتی و بخش های دیگر حاکمیتی است در حالیکه فارغ التحصیلان سالانه دانشگاه های ما در سطوح مختلف تحصیلی بالاتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

با دعوت از دوستان خود در تیم متفکران در اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری سهیم باشید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

۴۰۰ هزار دواطلب برای آزمون استخدامی هفته جاری ثبت نام کرده اند

 

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی هفته جاری افزود: در این آزمون که برای ۱۸ هزار نفر فرصت استخدام تعریف شده تعداد ۴۰۰ هزار نفر داوطلب ثبت نام کرده اند و نشان دهنده آن است که برای هر فرصت شغلی ۲۲ نفر داوطلب داریم.

 

انصاری در ادامه با اشاره به ضرورت تصدی پست های مدیریتی توسط جوانان گفت: بعد از انتخابات و براساس نظر رییس جمهور، شرایط تصدی مشاغل مدیریت توسط جوانان را مورد بازنگری قرار دادیم و هرکس دو سال سابقه در دولت داشته باشد می تواند تصدی مشاغل مدیریتی پایه را عهده دار شود .

 

وی با بیان اینکه مشکل ما بیشتر مشکل فرهنگی است، خاطر نشان کرد: چه در نظام اداری به عنوان باور بخشی از مدیران و چه در بیرون نظام اداری انتصاب و واگذاری مسوولیت به نیروهای جوان تر را بر نمی تابد. این موضوع به اصلاح مقررات باز نمی گردد چرا که این مقررات در تابستان سال گذشته برای تصدی مدیریت زنان و جوانان با منظور شدن تسهیلاتی اصلاح شد اما باید بُعد فرهنگی این امر اصلاح شود و این یکی از ویژگی های فرهنگی جامعه ایرانی است که در مقابل تصدی مدیریت توسط جوانان مقاومت می کند.

 

رییس سازمان داری و استخدامی کشور با اعلام آمادگی دولت برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای تصدی مسوولیت های مدیریتی برای جوانان یادآور شد: خواست و حرکت اجتماعی برای تغییر این نگاه در کشور اولویت مهمتری است.

 

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics