تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جزئیات «بورس نفت» جهانگیری هنوز اعلام نشده

عرضه نفت در بورس انرژی که آقای جهانگیری اعلام کرده هنوز جزئیاتش را دولت و وزارت نفت به ما اعلام نکرده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل ازخبر نگاری تسنیم, علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی افزود: تا به حال نفت خام در بورس انرژی عرضه نشده فقط در مقطعی در سال 93 در حجم های بسیار کم برای پالایشگاه های کوچک (مینی ریفایندرها) داخل کشور که عددش بسیار کم بود صورت گرفته بود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بورس انرژی عرضه میعانات گازی را همزمان شروع کردیم و این محصول برای مصرف پالایشگاههای کوچک داخلی مناسب تر بود آنها خوراکشان را از این میعانات تامین کردند.

 

مدیرعامل بورس انرژی درباره تعیین قیمت نفت خام در بورس گفت: روش کار به این صورت است که براساس بازار جهانی، عرضه کننده نفت خام قیمت پایه را تعیین می کند ولی قیمت نهایی براساس رقابتی که در بورس شکل می گیرد تعیین می شود.

 

وی افزود: پیش بینی می کنم عرضه نفت خام در بورس در ابتدا با حجم های محدود شروع شده و بعد از تجربه ساز و کارهای مختلف خریدار و فروشنده نیز وارد بازار می شوند.

حسینی گفت: فروش نفت خام در انحصار شرکت ملی نفت است و تمام خریداران حقوقی که تائیدیه های اول خود را از شرکت ملی نفت دریافت کنند و کد معاملاتی بگیرند می توانند وارد معاملات نفت خام شوند .

 

وی افزود: تمام خریداران خارجی نیز باید مطابق رویه ذکر شده تائیدیه اولیه خود را از شرکت ملی نفت بگیرند و بعد از دریافت کد معاملاتی در خرید و فروش شرکت کنند.

 

مدیرعامل بورس انرژی خاطرنشان کرد: بورس این ظرفیت را دارد که نفت را عرضه کند و به این صورت راههای جدیدی برای عرضه نفت خام بدست بیاورد و امیدواریم دولت با عزم راسخ این اقدام را دنبال کند.

 

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics