تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اعطای فرصت مطالعاتی صنعتی برای اساتید اجباری می‌شود

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهشی وزارت علوم از اجباری شدن فرصت مطالعاتی صنعتی برای اساتید دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در صورتی که آئین‌نامه آن اجرایی شود، اساتید دانشگاه‌ها به مدت 3 تا 12 ماه می‌توانند به عنوان فرصت مطالعاتی به واحدهای صنعتی مراجعه کنند.

 

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی متفکران به نقل ازخبرگزاری ایسنا دکتر سیف در دومین نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌های سطح یک و دو کشور که امروز در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، بر ضرورت آموزش‌های کارآفرینی و اشتغال‌پذیری دانشجویان دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید یکسری ساختارها و برنامه‌هایی اضافه بر مسائل آموزشی کشور طراحی و اجرایی شود تا بر اساس آن بتوانیم مشکل اصلی فارغ‌التحصیلان یعنی بیکاری را برطرف کنیم.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی در ادامه با اشاره به این که 3 میلیون نفر در کشور بیکار هستند، تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی اعلام شده یک سوم از آمار 3 میلیون بیکاران کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و بر این اساس ما یک میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار داریم که نتوانستند وارد بازار اشتغال شوند.

 

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهشی وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آمار بیکاری، بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انتظاراتی نیز از این مراکز برای رفع چالش‌های فعلی کشور نظیر آب، محیط زیست و غیره... می‌شود که باید این انتظارات با تعامل حوزه‌های پژوهشی و آموزشی برطرف شود و بتوانیم با تعامل با یکدیگر چالش‌های فعلی را به نحو موثری برطرف کنیم.

 

دکتر سیف به برنامه‌های معاونت پژوهشی در حوزه مهارت‌افزایی دانشجویان اشاره کرد و گفت: در این راستا با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم که بر اساس آن مراکزی در جوار دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود تا آموزش‌های مهارتی را به دانشجویان ارائه دهند، ضمن اینکه دانشگاه‌ها بتوانند از آموزش‌های مهارتی به صورت رایگان استفاده کنند.

 

وی همچنین بر ضرورت ایجاد مشوق‌های لازم به دانشجویان به منظور یادگیری آموزش‌های مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت: در این راستا با ستاد کل نیروهای مسلح تفاهم‌نامه‌ای را در دست تدوین داریم که مراحل نهایی آئین‌نامه اجرایی آن در حال طی شدن است. سعی می‌کنیم بر اساس این تفاهمنامه دانشجویانی که در دوره دانشجویی از آموزش‌های مهارت‌آموزی استفاده می‌کنند، بتوانند در دوران سربازی از امتیازات خدمتی بهره‌مند شوند، ضمن اینکه تعدادی از دانشجویان فارغ‌التحصیل که تخصص خوبی را در نتیجه آموزش‌های کارآفرینی کسب کرده‌اند نیز بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی به دانشگاه‌ها برگردند و در آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سایر مراکز، خدماتی را ارائه کنند.

 

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت معاونت پژوهشی وزارت علوم بر ضرورت رفع محدودیت‌های کارآموزی برای دانشجویان از سوی صنعت و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: در این زمینه مشکلات و محدودیت‌هایی وجود دارد و ما به دنبال آن هستیم طی مکاتبات و تفاهمنامه‌هایی این معضل را رفع کنیم.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

با دعوت از دوستان خود در تیم متفکران در اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری سهیم باشید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

دکتر سیف همچنین از برنامه وزارت علوم برای اعطای فرصت مطالعاتی صنعتی برای اساتید دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این مصوبه در دست بررسی است که اگر قانونی شود، فرصت مطالعاتی صنعتی برای اساتید دانشگاه‌ها، اجباری می‌شود و بر اساس آن این اساتید 3 تا 12 ماه می‌توانند به واحدهای صنعتی مراجعه کرده و به مساله‌یابی و پژوهش بپردازند.

 

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics