تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

«دانشجویان غیر ایرانی» برتر بورسیه می‌شوند

امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بورسیه سه دانشجوی افغانستانی رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ خبر داد و گفت: کلیه دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند، در صورت کسب رتبه‌های تک رقمی و دورقمی در آزمون‌های سازمان سنجش از سوی وزارت علوم بورسیه می‌شوند.

 

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نق از خبرگزاری ایسنا عبدالحمید علیزاده امروز ۱۶ تیرماه در شانزدهمین آیین نکوداشت مراسم دانش آموختگی دانشجویان غیرایرانی شمال و شمال شرقی کشور که به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: براساس مصوبه شورای بورسیه وزارت علوم در سال گذشته، دانشجویان خارجی نخبه دانشگاه‌های کشور اگر در کنکورهای سازمان سنجش رتبه‌های تک رقمی و دورقمی کسب کنند، بورسیه وزرا ت علوم می‌شوند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سال گذشته یک دانشجوی افغانستانی موفق به کسب رتبه یک در کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی و بورسیه شد که این سیاست تشویقی اثرات مناسبی به دنبال داشته و امسال نیز سه دانشجوی افغان دیگر رتبه یک رقمی  در کنکور ارشد کسب کردند.  

 

وی با اشاره به مولفه‌های بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در سند ۱۴۰۴ و برنامه پنجم و ششم با صراحت بر بین‌المللی سازی تاکید شده است. همچنین از زیرساخت‌های بین‌المللی‌سازی در کشور می‌توان به دانشگاه‌های برتر نظیر دانشگاه فردوسی اشاره کرد که به عنوان مهم‌ترین زیرساخت منابع غنی تربیت نیروی انسانی در این راستا تلاش می‌کنند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

با دعوت از دوستان خود در تیم متفکران در اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری سهیم باشید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان اموردانشجویان وزارت علوم با تاکید براینکه ما بنا داریم که در مقوله پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها، سهولتی هم برای متقاضیان و هم مجریان فراهم شود،   تصریح کرد: در مقوله بین‌المللی‌سازی آموزش عالی از طریق جذب دانشجویان خارجی پیش بینی شده است که تا پایان برنامه ششم ۷۵ هزار دانشجوی خارجی جذب کنیم. اما وزارت علوم به تنهایی قادر به عملیاتی کردن این امر نیست مگر با کمک سایر ارگان‌های دولتی کشور.

 

علیزاده بیان کرد: در راستای سیاست تمرکززدایی و افزایش اعتماد بیشتر به بخش دانشگاهی وزارت علوم، ما در برپایی آیین‌های دانش آموختگی دانشجویان غیرایرانی که هرساله ۱۵ مراسم را در سطح کشور برگزار می‌کردیم، امسال از سه نقطه توانمند کشور  که از نظر آموزش عالی و بین‌المللی‌سازی پیشتاز هستند، درخواست کردیم که سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان میزبان جمع کثیری دانش آموختگان خارجی باشند.

 

اجرای طرحی با حمایت ۱۰ دانشگاه برتر

وی اضافه کرد: سال گذشته مراسم دانش اموختگی برای ۳۰۰ نفر از دانشجویان غیرایرانی برگزار شداما امسال با رشد قابل توجه همراه بوده و به ۱۵۰۰ دانش آموخته رسیده است.

 

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان اموردانشجویان وزارت علوم با اشاره به اینکه مسایل ومشکلات دانشجویان خارجی در ایران نیازمند تسهیل‌گری بیشتری است، عنوان کرد: به طرحی جامع برای ساماندهی امور در پنج بخش نیازمندیم؛   در بخش‌های جذب، پذیرش، آموزش و پشتیبانی و دانش آموختگی به یک ساماندهی نیاز داشتیم که در دل این طرح ماموریت برون سپاری و تمام اختیارات به دانشگاه‌ها واگذار می شود و آن‌ها دیگر در انتظار جذب دانشجو خارجی از حوزه ستادی نیستند. این طرح با حمایت ۱۰ دانشگاه برتر آغاز خواهد شد.
 


علیزاده تاکید کرد: سیاست وزارت علوم براساس برنامه‌های مجلس شورای اسلامی در بخش بین المللی سازی آموزش عالی تاکید بر تمرکززدایی برپایه اعتماد خواهد بود و همچنین ارائه خدمات بر پایه الکترونیک و عادی سازی مسیر دیپلماسی علمی و توسعه آموزش عالی فراملی است.

 

وی با بیان اینکه پیام امروز ما پیام صلح و دوستی است، گفت:  تمام تلاش‌های دشمنان برای از بین بردن اتحاد ما با سایر کشورها است اما ایران با تکیه بر علم، عشق و محبت دانش خود را با ملل مختلف به اشتراک می‌گذارد.  

 

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان اموردانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ما افزایش مشارکت وهمراهی بین دانشگاه‌های کشور است، گفت:  برای مثال دانشگاه‌هایی که تجربیات زیادی در عرصه بین‌المللی سازی، علمی و فرهنگی دارند، تجربیات خود را با سایر دانشگاه‌ها به اشتراک بگذارند.  

 

علیزاده یادآور شد: ما پذیرای همه دانشجویان خارجی فارغ از هر گونه مذهب و دین و فرهنگی در دانشگاه هایمان هستیم؛ دانش آموختگان غیرایرانی پیام صلح دوستی ما را در کشورهایشان ابلاغ کنند و برای آنان امنیت، صلح، آرامش و شادی و سلامتی آرزومندیم.

 

در پایان این مراسم از عزیزالله موحدی، رتبه یک کنکور کارشناسی ارشد در رشته تاریخ و علی نبی زاده، رتبه چهار کنکور کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مواد و متالوژی از دانشگاه فردوسی مشهد تقدیر به عمل آمد.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics