تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتظار تحصیل رایگان نداشته باشید

رئیس جمهور مالاوی به دانشجویان توصیه می‌کند از سیستم وام دانشجویی گسترش‌یافته دولت استفاده کنند اما انتظار تحصیل رایگان را نداشته باشند.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری انا از UniversityWorldNews، پیتر موتاریکا، رئیس جمهور مالاوی، در نوزدهمین مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاه مزوزو شرکت کرد و گفت: «بسیاری از شما در این زندگی موفق خواهید شد اما موفقیت رایگان به ارمغان نمی‌آید. برای موفقیت همیشه باید جنگید. تحصیل در دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌هایی است که می‌توانید به دست آورید. از آن به‌خوبی استفاده کنید».

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

موتریکا در سخنرانی خود اعلام کرد که کسی نباید به دلیل فقر از تحصیلات دانشگاهی باز بماند و همه باید امکان تحصیلات عالیه را داشته باشند. به همین دلیل دولت برنامه وام دانشجویی را راه‌اندازی کرده است.

 

به گفته وی، اگر سیاستگذاری‌ها در مسیر درستی تعیین شده باشند بخش خصوصی همیشه نقش مهمی در تامین منابع مالی دانشگاهی داشته باشد.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

با دعوت از دوستان خود در تیم متفکران در اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری سهیم باشید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

با این حال دانشجویان باید درک کنند که نمی‌توان تحصیلات عالی را به صورت رایگان فراهم کرد.

 

موتریکا گفت: «آنچه ما از طریق کمک هزینه مالی به دانشگاه می‌پردازیم، کمک هزینه‌ای است که مردم برای تحصیل می‌پردازند. پولی که از خزانه‌داری پرداخت می‌شود از مالیات پرداختی مردم مالاوی است از جمله کسانی که نتوانستند برای تحصیل به دانشگاه بروند».

 

وی افزود: «بنابراین والدین و دانشجویان که از این منابع استفاده می‌کنند باید همیشه به یاد داشته باشند که اولویت اول آنها پرداخت هزینه‌های تحصیلات دانشگاهی است. بودجه عمومی تنها برای حمایت از شما وجود دارد».

 

منبع خبر: خبرگزاری فارس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics