تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تعیین سقف سپرده‌های بانکی، بخشنامه‌ای برای آغاز اصلاح نظام بانکداری

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: رتبه بندی و تعیین سقف سپرده های بانکی گامی برای اصلاح نظام بانکداری و انطباق با استانداردهای جهانی است.

عباس آرگون، در خصوص رتبه بندی بانک‌ها، افزود: به روز شدن و تطابق با قوانین بین المللی نیاز و فوریتی برای تعامل بانک های ایرانی با بانک های توسعه یافته دنیا است، به همین منظور رتبه بندی بانک ها باید اولویت کار بانک مرکزی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: رتبه‌بندی بانک‌ها یکی از مواردی است که علاوه بر تسریع در استاندارد شدن باعث پوشش ریسک سپرده‌های بانکی می شود. این اقدام با هدف جلوگیری از رقابت ناسالم و افزایش توان رقابتی بانک‌های قانونمند درصدد اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه رتبه بندی و تعیین سقف سپرده های بانکی گامی موثر در اصلاح نظام بانکداری است، اظهار داشت: با توجه به تاکید فعالان و مسئولان برای اصلاح نظام بانکی باید با ارائه راهکار های موثر نظیر رتبه‌بندی بانک ها هر چه زودتر با قوانین بین المللی منطبق شویم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن بانک های ایرانی، خاطرنشان کرد: تحریم های سیاسی و اقتصادی موجب جزیره ای شدن برخی سازمان ها و بانک های ایرانی شد که نتیجه آنها انزوا و از دست دادن جایگاه بین المللی کشورمان شد اما هم اکنون که فضا برای حضور در بازارهای جهانی وجود دارد نباید به راحتی این فرصت را از دست بدهیم.

لازم به ذکر است بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی برای تعیین سقف سپرده های بانکی که منجر به مهار بانک ها از حیث سقف جذب سپرده و منابع می شود به بانک ها ابلاغ شده است؛ که بر اساس آن بانک ها باید این میزان جذب سپرده را متناسب با حقوق صاحبان سهام آنها، اندازه بانک، قدمت و توان کارشناسی و نیز کفایت منابع انسانی آن تعیین کنند.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics