تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دانشگاه‌ها پلی به سوی شکاف دیجیتال جهانی

هوش مصنوعی و دیگر تکنولوژی‌های جدید باعث به وجود آمدن شکاف دیجیتال در جهان شده‌اند و دانشگاه‌ها نقش کلیدی در این پدیده دارند.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری انا انجمن دانشگاه‌های اقیانوس آرام از 24 تا 26 ژوئن کنفرانسی به نام «آینده دیجیتال ما در جهانی مجزا» در تایوان برگزار کرد که بیش از 100 نماینده از دانشگاه‌های جهان در آن شرکت کردند، حدود 30 نفر از آنها از مدیران دانشگاه‌های اقیانوس آرام بودند که شامل استرالیا، آسیا، آمریکای شمالی و جنوبی می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شکاف دیجیتال اصطلاحی است در اشاره به فاصله بین مردمانی که به فناوری دیجیتال و فناوری اطلاعات دسترسی موثری دارند با مردمانی که دسترسی بسیار محدودی به این فناوری‌ها داشته یا اصلا دسترسی ندارند.

دانشگاه‌ها نقشی کلیدی در تولید بیشتر تحقیقات میان رشته‌ای خواهند داشت تا مطمئن شوند همه مردم کره زمین از مزایای هوش مصنوعی بهره می‌برند.

 

پاسکال فانگ، مدیر مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ، در این باره گفت: «همکاری بین‌المللی در تحقیقات و صنعت، دولت‌ها و سیاست‌گذران می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از ظهور جهانی تکنولوژی‌ها داشته باشد و اجازه ندهد تعداد محدودی از کمپانی‌های بین‌المللی قدرت را به دست بگیرند».

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

با دعوت از دوستان خود در تیم متفکران در اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری سهیم باشید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

وی افزود: «این کمپانی‌ها قدرت کنترل بر تحقیقات دانشگاهی و وجوه تجاری آن را دارند و می‌توانند از طریق اطلاعات خام هوش مصنوعی را به دست آورند».

 

با وجود این که هنوز نمی‌دانیم هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های دیگر چگونه آینده را شکل می‌دهند اما دانشمندان معتقدند که اختلالات گسترده‌ای وجود خواهد داشت.

 

همچنین کشورهای مختلف با سرعت‌های متفاوتی به پیشرفت‌های تحقیقاتی جدید دست پیدا می‌کنند، آنها را تجاری‌سازی می‌کنند و از آنها برای اطلاع‌رسانی به عموم مردم استفاد می‌کنند.

 

منبع خبر: خبرگزاری انا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics