تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جزئیات شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری

بیمه شدگانی که تحت معالجات پزشکی یا درمان های توانبخشی قرار می گیرند ، چنانچه بر حسب تشخیص پزشک معالج ، به طور موقت قادر به کار نباشند ، استحقاق دریافت غرامت دستمزد را خواهند داشت .

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم، غرامت دستمزد به وجوهی اطلاق می شود که از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگانی که به سبب بیماری یا آسیب های ناشی از حادثه ، به طور موقت قادر به کار نیستند ، پرداخت می شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بیمه شدگانی که تحت معالجات پزشکی یا درمان های توانبخشی قرار می گیرند ، چنانچه بر حسب تشخیص پزشک معالج ، به طور موقت قادر به کار نباشند ، استحقاق دریافت غرامت دستمزد را خواهند داشت .

برای دریافت این غرامت ، بیمه شده باید این شرایط را داشته باشد.

 

نداشتن اشتغال به کار در ایام بیماری : چنانچه بیمه شده با وجود بیماری ، به کار ادامه دهد ، غرامت دستمزد ایام بیماری به وی پرداخت نمی شود.

دریافت نکردن مزد یا حقوق : چنانچه بیمه شده در ایام بیماری ، از کارفرما مزد یا حقوق دریافت کند ، سازمان تامین اجتماعی تنها خدمات درمانی را به بیمه شده ارایه می دهد و غرامت دستمزد نمی پردازد.

قبل از شروع بیماری ، رابطه کارگر و کارفرما قطع نشده باشد .

 

مدت استراحت بیمه شده به تایید پزشک معالج یا شورای پزشکی تامین اجتماعی برسد .

بیمه شده در ایام بیماری بازخرید نشده ، استعفا نداده یا اخراج نشده باشد.

پرداخت غرامت دستمزد ، محدودیت زمانی ندارد .

 

برای مدت پرداخت غرامت دستمزد ، محدودیت زمانی و تعداد دفعات وجود ندارد و تا زمانی که بیمه شده بر حسب تشخیص سازمان قادر به کار نباشد و به موجب مقررات تامین اجتماعی ، از کارافتاده شناخته نشده باشد ، پرداخت دستمزد ادامه می یابد.

 

زمان محاسبه و پرداخت غرامت دستمزد با توجه به وضعیت بیمه شده ، تابع یکی از این شرایط است :

غرامت دستمزد از اولین روزی که بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری حرفه ای قادر به کار نباشد ، پرداخت می شود .

غرامت دستمزد بیمه شده ای که بر اثر بیماری عادی در بیمارستان بستری شود ، از اولین روز محاسبه و پرداخت میشود.

غرامت دستمزد بیمه شده ای که بر اثر بیماری عادی قادر به کار نباشد و به صورت سرپایی درمان شود از روز چهارم محاسبه و پرداخت می شود .

 

غرامت  دستمزد بیمه شدگانی که بر اثر بیماری عادی قادر به کار نیستند و در بیمارستان بستری نمی شوند در چند مورد از روز اول محاسبه و پرداخت می شود :

در صورتی که بیماری بیمه شده در ادامه بیماری قبلی باشد.

 

بیمه شده ابتدا به صورت سرپایی درمان و بعد بستری شود .

بیمه شده در زمره جانبازان جان بر کف انقلاب اسلامی باشد.

برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری ، بیمه شده باید با در دست داشتن اصل دفترچه درمانی و گواهی پزشکی معتبر به شعبه سازمان تامین اجتماعی مراجعه کند

مدت دریافت غرامت دستمزد ، جزو سابقه پرداخت حق بیمه محاسبه می شود .

میزان غرامت دستمزد جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ، معادل صدر دصد حقوق و مزایای زمان اشتغال آنان است .

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری اعلام شد

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: بیمه شدگانی که بر اثر بیماری یا آسیب های ناشی از حادثه، تحت معالجات پزشکی یا درمان های توان بخشی قرار می‌گیرند، چنانچه بر حسب تشخیص پزشک معالج، به طور موقت قادر به کار نباشند، استحقاق دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری را به عنوان یکی از حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی خواهند داشت.

 

شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری عبارت است از:‌ نداشتن اشتغال به کار در ایام بیماری، دریافت نکردن مزد یا حقوق، عدم قطع رابطه کارگر و کارفرمایی قبل از شروع بیماری، تایید مدت استراحت بیمه شده توسط پزشک معالج یا شورای پزشکی تامین اجتماعی و عدم بازخرید، استعفا یا اخراج بیمه شده در ایام بیماری.

 

برای مدت پرداخت این نوع غرامت، محدودیت زمانی و تعداد دفعات وجود ندارد و تا زمانی که بیمه شده بر حسب تشخیص سازمان تامین اجتماعی قادر به کار نباشد و به موجب قوانین این سازمان، از کارافتاده شناخته نشده باشد، پرداخت غرامت دستمزد ادامه می‌یابد و مدت دریافت آن جزو سابقه پرداخت حق بیمه محسوب می‌شود.

 

برای دریافت این نوع غرامت بیمه شده باید اصل دفترچه درمانی و گواهی پزشکی معتبر را به شعبه سازمان تأمین اجتماعی ارائه کنند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics