تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

امضای تفاهم نامه با ۳ دانشگاه اتریشی در زمینه علوم پزشکی

سه تفاهم نامه همکاری از سوی ایران با اتریش در زمینه آموزش علوم پزشکی، مدیریت بیماری های غیرواگیر و اخلاق پزشکی به امضا رسید.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری  مهر  در سفر هیات ایرانی به اتریش که با حضور وزیر بهداشت، معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل و جمع دیگری از مسئولین این وزارتخانه حضور داشتند سه تفاهم نامه همکاری در حوزه سلامت با این کشور منعقد شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و نائب رئیس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر و شورای عالی اخلاق پزشکی که وزیر بهداشت را در سفر هیات ایرانی به کشور اتریش همراهی می کرد از انعقاد سه تفاهم نامه در زمینه های مختلف با این کشور خبر داد و افزود: این تفاهم نامه ها در زمینه آموزش علوم پزشکی، مدیریت بیماری های غیرواگیر و دیابت و اخلاق پزشکی منعقد شد.

 

 

لاریجانی به عقد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه کریمز اتریش در زمینه آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: طرف های ایرانی این تفاهم نامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مجازی بودند.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت به پیشرفت های کشورمان در زمینه آموزش پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: در صدد هستیم تا از طریق همکاری با مراکز علمی معتبر دنیا توسعه علمی کشور را تسهیل کنیم و در عین حال پیشرفت های کشور را به جهان عرضه نماییم.

 

وی هدف از این تفاهم نامه را انتقال تجارب دو کشور در حوزه های آموزش و تحقیقات علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت به صورت مشترک بین دوطرف برگزار می شود.

 

لاریجانی ایجاد دوره های بین المللی در رشته های مختلف را از دیر اهداف این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: بر این مبنا مقرر شد نشست های علمی مشترک میان دانشگاهها و موسسات علمی دو کشور در زمینه های علمی مختلف در حوزه علوم پزشکی برگزار شود.

 

نائب رئیس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر بر اهمیت نظام ثبت بیماری ها در مدیریت و کنترل بیماری های غیرواگیر اشاره کرد و گفت: این بیماری ها چالش اصلی سلامت در همه جوامع و همچنین کشور ما است.

 

وی افزود: لازم است تا با استفاده از تجارب سایر کشورها نظام ثبت بیماری های غیرواگیر و مزمن در کشور راه اندازی شود. به همین منظور تفاهم نامه مشترکی بین موسسه علمی AME اتریش و پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد.

 

لاریجانی به همکاری دو طرف در راستای راه اندازی نظام مدیریت بیماری های غیرواگیر و دیابت اشاره کرد و گفت: این همکاری از طریق تبادل دانش، تجارب و فناوری های لازم برای راه اندازی این سیستم صورت خواهد گرفت.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی و اجرای سیستم مدیریت بیماری های غیرواگیر قطعا برنامه ریزی و سیاستگذاری و همچنین اجرای برنامه ها در این زمینه نیز در کشور تسهیل می شود.

 

نائب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مرکز اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه زیگموند فروید اتریش سخن گفت و اظهار داشت: بر مبنای این تفاهم نامه دوطرف در زمینه توسعه همکاری های علمی در اخلاق پزشکی با یکدیگر همکاری می کنند.

 

لاریجانی همکاری مشترک برای تبادل تجربیات و دانش در مورد مسائل اخلاق پزشکی و زمینه های مرتبط با آن برای کمک به شناسایی و تقویت ظرفیت های ملی و بین المللی در برنامه ریزی و استفاده این دانش در بهره برداری از اخلاق زیست پزشکی در آموزش و پژوهش را هدف اصلی این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: دو طرف می خواهند با بهره برداری از دانش اخلاق پزشکی به بهبود ارائه خدمات سلامت کمک کنند.

 

وی همکاری های مشترک در زمینه های آموزش و پژوهش در اخلاق پزشکی، تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور و برگزاری همایش ها و نشست های علمی مشترک را از مفاد این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: هر دو طرف با استفاده از فرهنگ بومی و مذهبی و با بهره مندی از دانش و تجارب دیگری در صدد توسعه اخلاق پزشکی در نظام سلامت کشور خود است.

 

 

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics