تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جذب بیش از ۵۰ درصد مهارت آموختگان به بازار کار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد افرادی که با هدف اشتغال در دوره‌های مهارتی سازمان آموزشهای فنی و حرفه‌ای کشور شرکت می‌کنند، جذب بازار کار می‌شوند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، سلیمان پاک سرشت، از برگزاری نخستین جلسه شورای عالی آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی خبر داد که سال گذشته با مصوبه مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به آغاز هفته ملی مهارت از ۳۱ تیرماه جاری در خصوص برنامه های سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای گفت: روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی از ۳۱ تیرماه آغاز و تا ششم مرداد ماه ادامه دارد. این هفته فرصتی برای طرح موضوعات مربوط به مهارت‌آموزی و شناسایی کاستی‌های مهارتی در کشور است و از مهارت‌آموختگان کارآفرین سازمان و برگزارکنندگان مسابقه مهارتی تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: این هفته برنامه سپردن  فعالیت‌های آموزشی به شرکای اجتماعی یعنی کانون عالی کارفرمایی و اتاق بازرگانی را کلید خواهیم زد و با شرکای دولتی و اجتماعی، هماهنگی‌هایی در جلسات مهارت‌آموزی گروه‌های آسیب‌پذیر و توانمندسازی این اقشار آغاز خواهیم کرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مسابقات کازان روسیه، در شهریور ماه ۱۳۹۸ مهارت‌آموختگان ایران با آمادگی بیشتری وارد رقابت‌ها شوند.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به تشریح جزییات هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت پرداخت و ترویج مهارت و افزایش توان مهارتی نیروهای کار تا سطح جهانی، آشنایی مربیان با سطح استاندارد آموزشهای مهارتی و معرفی مهارت‌آموزان برتر را از اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.

 

به گفته پاک سرشت، مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت از ۲۴ تا ۲۷ تیر ۱۳۹۷ برگزار می‌شود که در این دور از مسابقات، ۴۴ هزار و ۷۱۴ نفر در مرحله شهرستانی، ۴۰۳۴ نفر در مرحله استانی و ۵۴۴ نفر در مرحله کشوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

 

معاون وزیر کار در ادامه در پاسخ به این پرسش که مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای با چه سطح مهارتی وارد بازار کار می‌شوند؟ گفت: در این زمینه عدد مشخصی نداریم اما در حال طراحی مکانیسمهایی با شرکای اجتماعی و بنگاه‌ها هستیم که مهارت‌ها اشتغال‌پذیر و جذب بازار کار شوند ولی آمارهای ما نشان می‌دهد که بین  ۴۰ تا ۵۰ درصد افرادی که به قصد اشتغال وارد دوره‌های مهارتی می‌شوند، به بازار کار راه می‌یابند.

 

پاک سرشت همچنین درباره دستورالعمل آموزش‌های جواردانشگاهی گفت: فعالیت‌هایی از قبل در این زمینه وجود داشته و ۹۶ مرکز جواردانشگاهی داریم که قرار است دانشجویان را با دنیای کسب و کار و مهارت‌های عملی ورود به بازار کار آشنا کند.

 

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سال گذشته تفاهمنامه‌ای را با وزارت علوم منعقد کردیم که بر اساس آن دانشجویان واحدهای مهارتی را در مراکز مربوط به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بگذرانند و نمره آنها در این آموزش‌ها در کارنامه تحصیلی‌شان قابل درج و ارزیابی باشد.

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

 

به گفته وی این طرح به شکل پایلوت در شهرهای بزرگ و دانشگاه‌های تراز اول به اجرا درآمده و اجرای آموزشی آن تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد.

 

معاون وزیر کار در پایان از آماده‌سازی پلت‌فرمی برای اتصال بنگاه‌ها،‌ کاریابی‌ها و مؤسسات آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد تا فرصتهای شغلی برای افراد بیکار یا جویای کار فراهم شده و بتوانند آموزش‌های متناسب با بازار کار را بگذرانند.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics