تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۴۵درصد تفاهمنامه با دانشگاه‌های خارجی اجرایی شده است

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: در سال گذشته ۴۵ درصد تفاهمنامه‌هایی که با دانشگاه‌های خارجی منعقد شده، اجرایی شده است.

 

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر حسین سالارآملی ظهر امروز در نشست «هم‌اندیشی ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی» اظهار داشت: عمده قوانین بخش بین‌الملل وزارت علوم برخلاف بخش‌های دیگر مانند آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، در نهادهای دیگر بوده و بخش بین الملل وزارت علوم بیشتر فرادستگاهی است. این موضوع باعث شده است انجام برخی از امور با مانع مواجه شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: با این وجود خوشحالم که جامعه علمی ما به جایی رسیده که مطالباتی دارد و باید حل شود.

 

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: به عنوان مثال ما برای ۲۰۱۶ نفر از وزارت امور خارجه ویزا گرفتیم، سفیر ما در یونسکو مطرح می‌کرد که قرار بود برای یک نفر ویزا بگیرد؛ با اینکه حتی با آقای عراقچی صحبت هم کرده بود، این کار انجام نشده بود پس بهترین مسیر اقدام از طریق وزارت علوم است.

 

سالارآملی تصریح کرد: درباره گرفتن مجوز سفر از خارج نیز، این قانون است که می‌گوید ما باید چه مسیری را در پیش بگیریم.

 

وی به زبان انگلیسی اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌سازی در این خصوص باید در دانشگاه‌ها، بین اساتید، کتابخانه‌ دانشگاه ها انجام گیرد؛ در این راستا حتی مجوزهایی به برخی از دانشگاه ها ارائه شده ولی به دلیل عدم وجود این ظرفیت‌سازی، دوره انگلیسی راه‌اندازی نشده است.

 

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال ۹۶، ۸۱۱ نفر از اعضای هیأت علمی به خارج از کشور اعزام شدند و ۶۷۲ نفر در سمینارهای بین‌المللی شرکت کردند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

وی با اشاره به نرخ اجرایی شده تفاهمنامه ها با دانشگاه های خارج از کشور، ادامه داد: در سال ۹۴، ۲۴ درصد تفاهمنامه‌هایی که با دانشگاه‌های خارج منعقد شده بود اجرایی شدو در سال ۹۶ این آمار به ۴۵ درصد رسید. سال گذشته هر هفته میزبان  ۱۱ هیأت خارجی  ۳ تا ۴ نفره بودیم.

 

سالارآملی به پروژه‌های تحقیقاتی که در سال ۹۶ با کشورهای خارجی صورت گرفته بود، اشاره کرد و گفت: ۱۵۰ پروژه تحقیقاتی سال گذشته انجام شد که آمار برخی از آنها به این شرح است: ۱۷ پروژه تحقیقاتی با کشور اتریش، ۱۵ پروژه با کشور فرانسه، ۲ پروژه با کشور ایتالیا و ۱۰ پروژه با کشور پاکستان انجام گرفته بود.

 

همچنین ۱۸ پروژه با کشور آلمان و ۱۰ پروژه با کشور هند در مرحله نهایی است. همچنین ۲۶ پروژه تحقیقاتی مربوط به ICRP، ۶ پروژه مربوط به آفریقای جنوبی، ۳۳ پروژه تحقیقاتی نخبگان، و ۱۱ پروژه تحقیقاتی مربوط به ایرانیان مقیم خارج همه کشورها طرح ایکارداست.

 

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در پایان به طرح «دیاسپورا» اشاره و خاطرنشان کرد: براساس این طرح افرادی که ایرانی بوده و درخارج هستند در آن کشور باقی مانده و کمک می کنند از نظر علمی ارتباطات ما با دانشگاه های کشور مذکور افزایش یابد.

 

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics