تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دولت از تصدی‌گری در خودروسازی دست بردارد/ سوء مدیریت در افزایش هزینه تولید اثرگذار است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دولت اگر از خودروسازی‌ها، تصدی‌گری و بنگاه‌داری دست بکشد و به سیاست‌گذاری بپردازد مشکلات برطرف می‌شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری خانه ملت، فریدون احمدیدر خصوص هزینه‌های سربار تولیدکنندگان خودرو به دلیل وجود نیروی کار مازاد، اظهار داشت: مقصر اصلی این موضوع دولت است، چرا این موضوع را در گروه خودروسازی بهمن خودرو و کرمان خودرو وجود ندارد و تنها در ایران‌خودرو و سایپا وجود دارد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات موجود به دلیل دولتی بودن خودروسازی ها است، به همین دلیل هم  شاهد مشکلاتی مانند وجود نیروی مازاد هستیم، گفت: دولت اگر از خودروسازی‌ها، تصدی‌گری و بنگاه‌داری دست بکشد و به سیاست‌گذاری بپردازد مشکلات برطرف می‌شود.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در امورات بنگاه‌های بزرگ دخالت می‌کند پس باید پاسخگوی تبعات آن نیز باشد، ادامه داد: بخشی از افزایش هزینه‌های تولید طبیعی است، به قطعه‌سازان ارز تخصیص داده نمی‌شود آنها نیز برای تامین نیاز خود از مکانیزم‌های آزاد استفاده می‌کنند همین موضوع باعث می‌شود تا قیمت خود را افزایش دهند.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با تغییر نرخ ارز از 3 هزار و 800 تومان به 4 هزار 200تومان قطعا رشد 10 درصدی را شاهد می‌شویم، عنوان کرد: می‌توان گفت این افزایش هزینه تولید را از طریق صرفه‌جویی و بهره‌وری جبران کرد؛ اما کدام صنعت ما بهره‌ور است که خودروسازی باشد.

 

وی در پایان در خصوص اینکه نقش مدیران و مشاوران با حقوق‌های بالا در افزایش هزینه تولید خودروسازان اظهار داشت: بحث‌های حاشیه‌ای نیز مطرح است، سوء مدیریت در افزایش هزینه تولید تاثیر دارد، در کشور چوب سوء مدیریت‌ها را می‌خوریم.

منبع خبر: خبرگزاری خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics