تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قانون مالیات های مستقیم

منظور از معافیت مالیاتی معافیتی پولی است که درآمد قابل مالیات گیری را کم می‌کند. وضعیت معاف از مالیات می‌تواند رهایی کامل از مالیات، نرخ‌های کمتر، یا مالیات اخذ شده از تنها بخشی از موارد را فراهم کند

قانون مالیاتهای مستقیم

  شرط معافیت مالیاتی ( مالیات بر درآمد ) سازمان ها و موسسات وابسته به شهرداری از عملکرد ۱۳۹۵ و بعد  

ماده ۲۸۰ : ... مالیات سازمان‌ها و مؤسسات وابسته به شهرداری‌ها که به موجب قانون برای انجام وظایف ذاتی شهرداری در امور عمومی، شهری و خدماتی تشکیل و صددرصد (۱۰۰%) سرمایه و دارایی آن متعلق به شهرداری است با نرخ صفر می‌باشد.

  منظور از مالیات با نرخ صفر روشی است که مودیانِ مشمول آن مکلف به تسلیم اظهارنامه ، دفاتر قانونی، اسناد و مدارک حسابداری حسب مورد، برای درآمدهای خود به ترتیب مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم و در مواعد مشخص شده به سازمان امور مالیاتی می باشند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

  سازمان امور مالیاتی مکلف به بررسی اظهارنامه و تعیین درآمد مشمول مالیات بر اساس مستندات، مدارک و اظهارنامه تسلیمی است و پس از تعیین درآمد مشمول مالیات مودیان، مالیات آن با نرخ صفر محاسبه میشود.

 

فلذا مودیان مالیاتی یادشده ضمن توجه به تبصره ( ۱ ) ماده ۱۴۶ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم بدانند، شرط برخورداری از نرخ صفر و هرگونه معافیت یا مشوق مالیاتی مندرج در ق.م.م و حتی سایر قوانین، ارائه اظهارنامه مالیاتی ( از جمله عملکرد ۱۳۹۶ تا پایان تیر ماه سالجاری می باشد )، دفاتر و یا اسناد و مدارک موضوع ماده ۹۵ ق.م.م در موعد مقرر به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی اعلان می نماید می باشد و به عبارتی صرف ارائه اظهارنامه مالیاتی موجباتی برای بهره مندی از معافیت مالیاتی مقرر نخواهد بود.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

مهدی کاظمی |   1399/05/01 14:36:47   |
0     0
منظوراز معافیت مالیاتی معافیت پولی است که درامد قابل مالیات گیری راکم میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics