تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازارهای سهام جهانی بهبود یافت/دلار تقویت شد

پس از سقوط سهام بازارهای جهانی تحت تاثیر وحشت از جنگ جهانی، این بازارها روند جهشی به خود گرفتند ضمن اینکه با بالا گرفتن تنش‌های تجاری، دلار تقویت شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، روز پنج‌شنبه، بازارها سعی کردند از افت‌های سنگین روز گذشته، تحت تاثیر وحشت از جنگ تجاری، بهبود پیدا کنند و قیمت‌های کالا و سهام بالا رفت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

انتظار می‌رود بازارهای اروپایی در مقادیر بالاتری باز شوند؛ فوتسی انگلیس 0.3 درصد، داکس آلمان 0.35 درصد و کاک فرانسه 0.4 درصد بالاتر کار خود را آغاز می‌کنند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از زاپن ام‌اس‌سی‌آی 0.6 درصد رشد کرد.

 

این شاخص روز چهارشنبه، پس از این‌که دولت رییس‌جمهور ترامپ تهدید کرد 200 میلیارد دلار دیگر از واردات چین را مشمول تعرفه خواهد کرد، همسو با سهام جهان یک درصد سقوط کرد. شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ نیز 1.0 درصد جهش کرد و شاخص کامپوزیت شانگهای 2.2 درصد بالا آمد.

 

شاخص سهام استرالیا یک درصد جهش کرد، کوسپی کره‌جنوبی 0.6 درصد بالا آمد و نیکی ژاپن نیز 1.3 درصد رشد کرد. ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه سومیتومو میتسویی، گفت: بازارها کمی زمان داشتند تا آخرین تحولات مربوط به جنگ تجاری را هضم کنند و حالا روند بهبود را شروع کرده‌اند.

 

حالا تمرکز بازار بر این قرار گرفته است که گام بعدی این دو کشور در اقدامات تلافی‌جویانه بر علیه یکدیگر، چه خواهد بود. چین ایالات‌متحده را به زورگویی تجاری متهم کرده است و هشدار داده است که در مقابل این ضربه، ضربه خواهد زد.

 

در بازار ارز یوآن چین 0.3 درصد در برابر دلار تقویت شد و نسبت به سطحی که دیروز به آن سقوط کرده بود، بهبود یافت تا از پایین‌ترین نرخ 11 ماهه خود فاصله بگیرد.

 

اما گزارش چهارشنبه شب حاکی از آن است که با بالا گرفتن تنش‌های تجاری، دلار تقویت شد؛ شاخص دلار در طول شب در برابر ارزهای مهم جهان 0.6 درصد رشد کرد و در معاملات امروز در نرخ 94.700 ثابت ماند.

 

در برابر ین هم دلار به بالاترین حد خود از ژانویه تا کنون دست یافت و به نرخ 112.385 ین رسید. در بازار کالا، قیمت مس 0.8 درصد بالا رفت و به 6194.00 دلار در هر تن رسید. قیمت مس، فلز صنعت، روز چهارشنبه 3 درصد سقوط کرده بود.

 

قیمت نفت خام برنت هم که در معاملات دیشب سقوط خود را به 6.9 درصد رسانده بود، امروز 1.5 درصد جهش کرد و 74.52 دلار برای هر بشکه رسید.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics