تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برای شهرداری‌هایی که تخلف کمیسیون ماده ۱۰۰ داشته باشند پرونده تشکیل می‌شود/ لزوم احصا و اولویت‌بندی مطالبات عمومی

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: به ازا هر پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰، دادسرا نیز برای شهردار آن منطقه به عنوان مسامحه کننده پرونده‌ای تشکیل می‌دهد.

 

 

 

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از میزان، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی که با حضور مسئولین تعدادی از دستگاه‌های مختلف استان برگزار شد، بر  لزوم احصا و اولویت‌بندی مطالبات عمومی استان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی گفت: زباله گردی، کودکان خیابانی، کودکان کار، معتادین متجاهر، عدم رعایت سیمای شهری در تبلیغات محیطی و... از جمله این مطالبات هستند که باید به صورت مدیریت شده برای آنها برنامه ریزی و اقدامات مورد نیاز را مشخص کنیم.

 

صادقی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه مشکلات خود باید یک نمای واقعی را از هر مشکل ترسیم کنند تا امکان تصمیم گیری و همگرایی برای رفع این موضوع فراهم شود.

 

وی بر لزوم استفاده از پژوهش‌ها، تحقیقات و پایان نامه‌های دانشگاه‌های استان که در زمینه آسیب‌های اجتماعی انجام گرفته، تاکید کرد و گفت: با جمع آوری این داده‌ها باید یک بانک اطلاعاتی تهیه کنیم تا از خروجی این تحقیقات برای رفع آسیب‌های اجتماعی استان بهره بگیریم.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه متذکر شد: همچنین در حوزه شهری نیز دفتر مطالعات شهری یا اجتماعی باید در شهرداری کرمانشاه راه اندازی شود تا تحقیقاتی که در حوزه مسائل شهری و زیرساخت‌های آن انجام شده را جمع آوری و از خروجی این تحقیقات برای تصمیم گیری و رفع مشکلات حوزه شهری استفاده شود.

 

وی ضعف نظارت‌های صنفی را از جمله چالش‌های موجود شهر کرمانشاه عنوان کرد و افزود: ضروری است که در راستای کاهش بسیاری از ناهنجاری های شهر کرمانشاه نظارت‌های صنفی تقویت شوند.

 

صادقی ساماندهی تالارها، خانه باغ‌ها، رستوران‌ها، ورزشگاه‌ها و مکان‌های تجمع را نیازمند بازنگری و همسان سازی مقررات دانست و تاکید کرد: همچنین در بحث عطاری‌ها و آرایشگاه‌ها یک نوع لجام گسیختگی داریم بطوری که بسیاری از آنان تبدیل به مراکز عرضه مواد ممنوعه و مواد مخدر شده اند.

 

وی به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اشاره کرد و گفت: در کمیسیون‌های زیرمجموعه شهرداری چندین اشکال اساسی وجود دارد که از جمله آنها می توان کمیسیون ماده ۱۰۰ را نام برد که نگاهی درآمدی به این کمیسیون بوجود آمده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: اینکه تخلفی اتفاق بیفتد بعد آن را به کمیسیون معرفی کنیم یک آسیب است، لذا اساسا نباید اجازه شکل گیری تخلف را بدهیم که در این راستا لازم است که پلیس ساختمان را تقویت کنیم تا در زمان بروز تخلف برخورد کند.

 

وی اعلام کرد: هر پرونده ای که در کمیسیون ماده ۱۰۰تشکیل شود ما نیز برای شهردار آن منطقه ای که تخلف در آن رخ داده، یک پرونده تشکیل خواهیم داد یعنی هم با متخلف و هم با مسامحه کننده نسبت به تخلف برخورد خواهیم داشت مگر اینکه تخلف صورت گرفته در مکانی دور از دید باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید در زمان حضور در پارک‌ها و اماکن تفریحی احساس امنیت کنند، عنوان کرد: گاها برخی از پارک‌های کرمانشاه تبدیل به محلی برای تجمع اراذل و اوباش شده که خانواده‌ها نمی توانند در آنها حضور داشته باشند لذا شهرداری باید با برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های مناسب در بحث پرکردن اوقات فراغت این جوانان تلاش کند.

 

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics