تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

الزام اپراتورها به اطلاع رسانی درباره پیامک های جعلی

تهران- ایرنا- معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: اپراتورهای تلفن همراه باید درباره ماهیت پیامک های جعلی مربوط به خدمات ارزش افزوده به همه مشترکان اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری برخی مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور این روزها متن پیامکی را دریافت کرده اند که آنان را تشویق می کند برای دریافت شارژ رایگان با مبالغ گوناگون عددی را به سرشماره های عنوان شده ارسال کرده و پس از ارسال و دریافت شارژ با فرد ارسال کننده پیامک تماس برقرارکنند.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در همین پیوند و بر اساس گزارش روز یکشنبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی «مجید حقی» معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان با اشاره به مشاهده ارسال گسترده پیامک های تبلیغاتی با متن فریبنده از طریق پیام رسان های اجتماعی یا سرشماره های شخصی که کاربران را تشویق می کند با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند، گفت: برخی از کاربران با اعتماد به اینکه پیام ها، موارد درخواستی در پیامک را انجام می دهند که در برخی موارد به ثبت و فعال شدن سرویس ناخواسته و متضرر شدن آنها منجر می شود.


وی افزود: اپراتورها از سوی رگولاتوری ملزم شده اند در این خصوص به مشترکان اطلاع رسانی لازم را انجام دهند و همچنین به همه شرکت های ارایه دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.


حقی با تاکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات با جدیت حقوق کاربران را از طریق مراجع حقوقی و قضایی مرتبط برای شناسایی عوامل این گونه اقدام ها پیگیری می کند، از همه مردم درخواست کرد ضمن بی توجهی به اینگونه پیام ها، اطلاعات مربوط به سرویس ها و خدمات ارزش افزوده را از سایت های اینترنتی رسمی اپراتورها دریافت کنند.


این مقام مسئول درباره خبر جعلی منتشر شده در ایام عید فطر در مورد فعال سازی سرویس بسته اینترنتی یک اپراتور از طریق کد دستوری تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده منشاء این پیامک شناسایی و موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شد.


وی افزود: این سرویس برای حدود 500 هزار مشترک فعال شده بود که با پیگیری انجام شده، سرویس غیر فعال شده و بسته اینترنتی مشترکان به حالت قبل از این سرویس برگردانده شد و همچنین هزینه های دریافت شده از 3 هزار و 100 مشترک برای فعال سازی این سرویس، به آنها برگردانده شد.


«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم دیروز در یکی از شبکه های اجتماعی خود در این باره از برخورد جدی با کلاهبرداری‌ها نوشت و تاکید کرد: مردم همواره می خواهند با پیامک ‌های مزاحم تبلیغاتی و فریبکاری ها و کلاهبرداری ‌هایی که در این زمینه گاهی صورت می ‌گیرد، مقابله جدی شود.


بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

آذری جهرمی در ادامه نوشت: پس از آنکه در عید فطر، عده‌ای با پیامک و طرح دروغ اینترنت 120 گیگابایتی، تعدادی از مشترکان را فریب دادند و آنها به اجبار عضو یک سرویس حجمی یکی از اپراتورهای تلفن همراه شدند، اکنون عده‌ای دیگر، با سوء استفاده از سرویسهای ارزش افزوده اقدام به کلاهبرداری از مشترکان کرده‌اند.


وزیر ارتباطات با تاکید براینکه در مورد قبلی، برای بیش از 3100 قربانی نهایی، با دستور سازمان تنظیم مقررات، مبالغ برگشت داده شد افزود: در موارد اخیر، امروز سازمان تنظیم مقررات توقیف فعالیت سرویسهای ارزش افزوده متخلف را اعلام کرد.


وی افزود: به اپراتورها ابلاغ شده ظرف یک هفته وجوه همه مشترکان این سرویس های ارزش افزوده را برگشت دهند و با تکمیل مستندات این شرکتها به مراجع مربوطه برای رسیدگی تخلفات معرفی شوند.


آذری جهرمی تاکید کرد: وزارت ارتباطات با تاکید بر تسهیل مسیر تجارت مجاز و حمایت از آن، با مصادیق کلاهبرداری و سوء استفاده‌های اینچنینی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

 

منبع خبر: خبرگزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics