تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مدل پیشنهادی جامعه‌ی حسابداران رسمی برای راهبری شرکتی ارائه شد

نتایج مطالعات و بررسی‌های تفصیلی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران در خصوص مدل قابل‌انطباق راهبری شرکتی corporate governance در شرکت‌های بزرگ و متوسط به وزارت امور اقتصاد و دارایی، اعضای شورای‌عالی بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، هدف از انجام این مطالعات در جامعه‌ی حسابداران رسمی تأکید بر رسالت حسابداران رسمی در ارتقای شفافیت مالی و سالم‌سازی فضای کسب‌وکار در کشور بوده که به‌ویژه در شرایط کنونی و معضل گسترش فساد مالی و اداری اهمیتی مبرم یافته است. این مطالعات حاصل بررسی مبانی نظری راهبری شرکتی، بررسی تجارب جهانی در این زمینه و ارزیابی بسترهای قانونی و مقرراتی ایران به منظور طراحی مدل قابل انطباق با ایران است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در این مدل، آیین‌نامه‌ی پیشنهادی نظام راهبری شرکتی، چارچوب نمونه گزارش سالانه راهبری شرکتی و نیز چک‌لیست ارزیابی چارچوب راهبری شرکتی ارائه شده است.

 

این مطالعات شامل مطالعه‌ی تطبیقی شناسایی مؤلفه‌های راهبری شرکتی، مؤلفه‌های راهبری شرکتی در ایران و  آسیب‌شناسی چارچوب راهبری شرکتی بورس اوراق بهادار، مؤلفه‌های راهبری شرکتی در بخش عمومی و دستورالعمل پیشنهادی استقرار راهبری شرکتی برای شرکت‏های دولتی است.

 

گفتنی است هدف از طراحی و استقرار نظام راهبری شرکتی، افزایش پاسخگویی به ذی‌نفعان، جلب اعتماد سرمایه‏گذاران با استیفای حقوق آنان، ارتقای شفافیت و انصاف (عدالت) و کاهش عدم تقارن اطلاعاتی است. علاوه بر آن، استقرار نظام راهبری شرکتی با کاهش ریسک سازمان، جذب و تخصیص بهینه‌‌ی منابع و افزایش کارایی عملیاتی سبب رشد سرمایه‏گذاری پایدار و تداوم فعالیت آن در بلند مدت خواهد شد.

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics