تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پروژه ساخت ساختمان پلاسکو سال ۱۴۰۰ تمام می‌شود/ مسئولیت شهرداری تهران بر ساختمان‌های شهر تنها نظارت پروانه‌ای است

شهردار تهران توضیحاتی پیرامون اتمام پروژه ساخت ساختمان پلاسکو ارائه کرد.

 

 

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکرن به نقل از خبر گزاری تسنیم با اشاره به برنامه شهرداری تهران برای همکاری با سایر دستگاه‌ها در اتمام ساخت پروژه ساختمان پلاسکو گفت: مقرر شده بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان نقشه‌ها را تهیه و به شهرداری‌ تحویل دهد و شهرداری نیز با بررسی نقشه‌ها و تطبیق با ضوابط و مقررات پروانه‌ها را صادر کند تا با سرعت تمام ساخت پروژه آغاز شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شهردار تهران افزود: برای تسریع در فعالیت ساخت پیش از اینکه نقشه های معماری اصلی تهیه شود نقشه‌های سازه نگهبان که برای نگهداشت گود بوده آماده شده است که باید تحویل شهرداری شود و شهرداری این نقشه را بررسی کرده و برای تسریع در فعالیت نقشه سازه نگهبان را پس از بررسی کارشناسی مجزا تهیه و تأیید می‌کند.

 

وی با بیان اینکه پس از این مرحله نقشه‌های اصلی و پروانه برای اجرا صادر می‌شود، ادامه داد: رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار تهران متعهد شدند که ظرف مدت دو سال ساخت پروژه ساختمان پلاسکو اتمام یابد که امیدوارم با تلاش شبانه روزی این اقدام انجام شود و شهرداری تهران حداکثر حمایت را با دستگاه‌های ذی‌مدخل خواهد داشت که پروژه در موعد مقرر اتمام یابد.

 

افشانی یادآور شد: بنده عنوان کردم که دو سال پس از صدور پروانه یعنی سال 1400 ساخت پروژه ساختمان پلاسکو تمام می‌شود چرا که تهیه نقشه‌ها و بررسی آن یعنی نقشه تأسیسات، سازه و معماری حدود 6 ماه زمان می‌برد.

 

شهردار تهران با بیان اینکه متولی مسکن، وزارت راه و شهرسازی است، افزود: شهرداری تهران مسئولیت نظارت پروانه‌ای دارد و نظارت سازه‌ای توسط مهندسان و ناظر سازمان راه و شهرسازی انجام می‌شود که این وزارتخانه پروانه صلاحیت این مهندسان را با توجه به عملکرد آنها صادر، تمدید و ابطال می‌کند.

 

وی با بیان اینکه نظارت عالیه بر ساختمان‌ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، افزود: نظارت سازه‌ای و ساختمان با وزارت راه و شهرسازی بوده که این اختلاف نظر بین شهرداری و این وزارتخانه وجود دارد لذا مقرر شد مجلس این موضوع را دنبال کند و یک لایحه و یا طرحی در این باره تهیه شود تا نهایتا با تبدیل به قانون این ایراد رفع شود.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics